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Thema: Der kleine PS3 Thread #4

Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    Zitat Zitat von Darji
    Aber achte mal auf den Preis. Sage MS nciht mal das 600€ für eine Konsole zuviel wäre?^^

    Anyway hier mal ein Video zum finalen Userinterface. Schlicht aber scheinbar sehr einfach zu Navigieren. Außerdem lässt sich das schlichte Design anhand von Wallpaper usw. individualisieren.

    Userinterface
    Bist du irgendwie.......hat MS je bestätigt sowas rauszubringen für den Preis, dass du denen schon vorwirfst 600$ bla? ^^

  2. #2
    Zitat Zitat von Omega
    Bist du irgendwie.......hat MS je bestätigt sowas rauszubringen für den Preis, dass du denen schon vorwirfst 600$ bla? ^^
    Momentan denke ich auch das er sony bis aufs messer verteidigt....


    Sony lebe hoch ihr macht alles ^^

  3. #3
    Ich sagte des es ein Gerücht aus dem offiziellen Xbox Magazin ist mehr nicht. ^^
    Und wenn sie es rausbringen finde ich es ziemlich lächerlich^^

  4. #4
    Zitat Zitat von Darji
    achja noch was lächerliches aus dem Hause MS^^
    Eine schwarze Xbox 360 mit eingebautem HD-DVD Laufwerk, HDMI, A/V-Output, 250GB Festplatte und PVR Funktionen (mit Xbox Live/DirecTV) soll für 600 US Dollar in den USA erscheinen.

    Zwar noch ein Gerücht, aber aus der OXM. Und als nächstes kommt noch, das einige Spiele ein HD Laufwerk benötigen

    Das macht doch Sony erst richtig lächerlich.

    Vergleich mal die Features mit denen einer PS3?

    250GB > 60GB
    PVR +HD DVD> Blu-Ray

    Und das für 600€.
    Ich war mal bereit für Sonys PSX(nicht die PS1,sondern die PSX) 700€ auszugeben,leider gabs die nur in Japan(auch mit 250GB erhältlich. ).

    Das beste daran ist,diese Version muss sich der Spieler nicht zwangsläufig kaufen und alle anderen Features lassen sich nachrüsten.

  5. #5
    Zitat Zitat von Aldinsys
    250GB > 60GB
    Wobei Sony auch schon über grössere HDDs nachgedacht hat nur dass so 4 (oder 2) Millionen erstmal einfacher zu produzieren sind. Glaub nicht dass es für Sony problematisch wäre eine 100 oder 200 GB HDD einzubauen bei 600€.

    Zitat Zitat von Aldinsys
    PVR +HD DVD> Blu-Ray


    Zitat Zitat von Darji
    Und wenn sie es rausbringen finde ich es ziemlich lächerlich^^
    Yup, das wäre wirklich komisch, wobei ich weiss ja nicht welche Zielgruppen Microsoft anstrebt, aber mit einer 360 mit ohne alles für 200-250€, der normalen mit HDD etc und einer Superpremium Gold Xbox für 600€ hätte man ja eine komplette Produktpalette.

  6. #6
    Neue Gerüchte. Man weiß nicht was davon wahr ist, allerdings lässt sich vieles Logisch ableiten, Aber wenn es wirklich wahr ist, kann die 360 erstmal einpacken^^

    Zitat Zitat
    Note: This post is by no means unbiased. I make no warranty that what I have to say will not piss you off – especially if you’re a one-company fanboy whore. I’ll answer questions and I'll share what I know… but I’m not going to argue with the retards lurking in the Games forum shadows… especially when I am way more informed than you are*. Believe that or not (it's a fact), I don’t give a flying fuck what some pimple faced punk in the digital jungle thinks. This is a favor for those who appreciate it. Hence, if you do not appreciate inside information, then do us all a favor and fuck off.

    Now that that’s out of the way…

    Lets start with the bad news - the launch lineup is shrinking. Originally, the list was 30 titles (1st and 3rd party). Currently, the list is about 15 titles (can’t get more specific because at this stage it literally changes by the hour). There is an up-side, however. The extra development time is making a world of difference. Some of you saw Heavenly Sword at E3 and it looked pretty good... that is, it looked like your typical 360 game. The team has been hard at work piling on layers and layers of detail and as of right now, it looks like fucking Advent Children (you thought Metal Gear looked good? You gotta see this). It's also being given a God of War type violence upgrade, since they found out the graphical realism and brutality of the combat (bloodless though it was) was getting it a Mature anyway. Seriously, it will blow your motherfucking mind (although it’s sad that having really awesome graphics influences the ESRB ratings these days). The current release target is March.

    Killzone 2 - This one has been MIA since last years E3. It is still in development and it is, unequivocally, the PS3s big "secret weapon." Announcements are being held back until closer to the PS3 launch as it's going to generate a monumental amount of buzz. It's one of those things that I can't get into too much detail about. However, it looks exactly like the video. Yeah. That video.

    LAIR - This won't be out until next summer at the earliest, but this one is also absofuckinglutely incredible. Missions basically involve unscripted AI-driven massive scale battles (we're talking Helms Deep here) and you control a single dragon and rider. The game is essentially playing an RTS with itself and it's up to you to influence the tide of the battles. This is also very dark and mature.

    More bad news, these titles are all now Q1 '07 releases or later. Resistance: Fall of Man is being primed as the killer ap launch title. Some of you are sure to go nuts for it as it's like a crossbreed between Half Life 2 & Call of Duty. Personally, I fucking hate both those games so I was not terribly impressed with the single player. Now multiplayer is a whole different beast, because the weapons are strange as fuck. For example, there's this energy-burst weapon that just passes through solid matter. Almost everything in the environments is destructible as well and has physical properties. Hence, certain materials will offer better protection than others. Multiplayer is the big focus of R:FoM anyway, with half a dozen game types and support for up to 40 players.

    Someone asked about sound in the other thread - and while specific technical details were not divulged, the sound in Resistance was discussed at length. Resistance has fully simulated sound waves. The system actually checks distances, atmospheric density, wind, what materials the sound is bouncing off and passing through, etc, and modifies the base sound accordingly. Hence, every sound travels through space in real time and distorts just as it does in the real world. There is also support for 5.1, 6.1, and 7.1 sound setups... so however they are doing it, it borders on overkill.

    This brings me to BluRay, a controversial topic on this forum as of late. Remember when I was talking about the 360s disc capacity and how it fucked up Oblivion? Some of you will remember, because I got flamed pretty hard for that (OMG it still looks great, the PC version is the same, waa waa, don’t criticizes my console). The Xbox totally fucked up Oblivion, you can look at the textures and tell where Bethesda cut corners to make it fit on the disc.

    As a quick side note, Bethesda is working on a special edition of Oblivion just for PS3. We were shown some screenshots (sadly, not the actual game) and it looks like an entirely different game. Every texture is being replaced with new extremely-high resolution ones. It’s basically what Bethesda wanted to do the first time until they ran into the DVDs capacity limit. BluRay fixes that little bottleneck.

    Those DVDs you love so much, they’re the reason PS3 games are going to fucking destroy anything available on the 360. 85% of the games currently in development for PS3 will not fit on a single DVD9. To give you an idea of the implications, Resistance: Fall of Man is currently 20GB, and is expected to ship at around 35GB. Publishers are not being forced to use BDs, but it’s expected that 95% of all PS3 games will use BD discs. The big exception is EA, who uniformly develops for the lowest common denominator. Sony is dedicated to helping companies develop for the superior PS3 then downgrade for the weaker systems. The fruits of this labor won’t be seen for another year at least.

    There was a demo, side by side, of an upcoming sports game (can't tell you which one). One was playing on 360 (DVD9) connected to an HDTV running at 720P. The same game was running on a PS3 (BD50) on an identical HDTV at 720P. The differences were unbelievable, simply because the BD has the space to hold all those extremely high resolution textures. The 360 could probably handle them, but they just plain won't fit on the disc. This is just one example of how storage capacity is hurting the 360. Of the parade of developers that spoke to us, the BDs capacity was the number one item of praise. No more having to cut corners or find creative ways to make your game fit on the disc. DVDs are just plain obsolete when you're talking about High-Definition hyper-detailed 3D environments.

    On a similar note, those of you rooting for HD-DVD as the High-Def standard might want to start selling your stuff while it’s worth something. The format war was basically decided before it even reached store shelves. 80% of the major manufacturing plants have already adopted Blu-Ray. There’s also the small matter of Sony owning, directly or indirectly, nearly half of the movie industry. I could go into more detail, but I’m getting a little off-topic. The point is, Blu-Ray is here to stay and it’s not going anywhere. HD-DVD, having considerably less support at retail and among manufacturers and movie studios, is fucked. Also, when it comes to the end-user, the Blu-Ray capabilities of the PS3 are going to be very very heavily advertised. Not only will the PS3 ensure that Blu-Ray is the most widely owned HD player in the world, but Sony is going to make sure that people know it and use it.

    Go ahead and throw your tantrums if you want, it won’t change a thing. It’s just plain out of your hands. If you were rooting for the inferior technology – well, oops.

    Concerning BD movie costs, they’ve been available for several months now and the average price is $20-$30. Amazon.com is your friend.

    Ok, onto the multiplayer. Sony is going all out here. Actually, the entire philosophy behind the PS3s development is “no holding back.” You may whine about the price, you may whine about the features (and those of you that do that regularly really look like huge tards, btw. You know who you are) but Sony really wanted to deliver a system with every cool feature they could think of. Furthermore, they want to deliver a system that will survive another decade. MS may release a new Xbox every couple years, but Playstation owners know that their system isn’t going to be obsolete any time soon. Anyhoo, the online service is absolutely, positively, 100% free… no tiers, no subscription. It’s like having Xbox Live Gold, but you don’t have to pay for it. Some of the features include: multiple online IDs (not just one gamertag), friends lists, rankings and skill-based auto-matchmaking, full online profiles, EyeToy and EyeToy HD integration (photo profiles, possibly video chat).

    There is a full featured web browser and the PS3 will have native Keyboard and Mouse support, although Sony will not be making any 1st party Mice or Keyboards for the system. As for using those peripherals in games, it’s entirely up to the developers but Sony is not disallowing it. Still, they would prefer developers make use of the motion sensitive controller instead.

    As a side note, the controller motion capabilities are extremely sensitive and accurate. Playing LAIR and WarHawk with it just seemed way more accurate and natural than analogue sticks alone – plus it frees up the analogues for other functionality. You’ll see what I mean when you get a taste of LAIR. It’s fucking incredible.

    In terms of 3rd party support, more than 10,000 SDKs have been shipped and more than 350 confirmed titles in active development. Production of the console itself is proceeding right on target. Reports of cell yields and HDMI 1.3 available have absolutely no impact on the production process. The cell has naturally lower yields due to the fact that it’s a new and more powerful technology. The yields were of the Cell were known far in advance of active production. As some of you know, wafers are rated. Only the best make it into the PS3, the others are sorted for other less demanding uses.

    The PS3 is shipping with all 8 cores enabled (1PPE + 7 SPEs). Reports of SPEs “dying” are just plain rubbish.

    3rd party developers (EA, UbiSoft) have already announced their pricing schemes for next-gen games. PS3 games will generally cost the same as Xbox 360 titles. The $10 hike in price across the board is meant to cover additional production costs resulting from the need to produce higher quality HD-quality assets. Better graphics means higher production costs.

    North America will be getting approximately 700,000 of the first 2 million units. For comparison, the 360 shipped 400,000 units in NA followed by a 5-month complete production shutdown. There will be a second major shipment before Christmas, with an equal number of units (1.4m in NA before Christmas). As of right now, the balance between 20GB and 60GB versions has not been decided. Since both SKUs will be produced at the same plants using the same materials, production can be shifted as needed. It’s most likely that the 60GB version will be the most “common”, however.

    The 20GB version is indeed capable of 1080p via component. The only holdup is that there is currently no TVs on the market that support 1080p via component. It’s purely an issue of support from TV manufacturers.

    For the uninformed, the difference between the two models (other than HDD size) is that the 60GB has the following additional features: 802.11g Wireless Networking, Flash card reader (CF, SD, MSP), HDMI (v1.3).

    Ok, so onto some PSP news…
    The GPS is currently on hold. Bummer, I know. PSP has outsold DS and DS Lite by 1.2m units. The PSOne emulator will be attached to an October firmware update. The online store for PSP and PS3 will launch soon thereafter (before November 11). A new PSP entertainment pack is coming next month. It costs $250 and includes a 1GB MSPD, ATV Offroad Fury: Blazin Trails (game), and Lords of Dogtown (movie). No headphones.

    PSP integration with PS3 is still planned. You’ll be able to use your PSP as a remote control for your system. Currently, the plan is that you’ll even be able to see your PS3 screen on your PSP so long as both are connected to the same network (almost like a location-free player). This feature may not be ready for launch, but if it misses, it will be added in an update soon after.

    More than 200 new PSP titles will ship between now and Christmas!

    You know about the disaster that was UMD movies? Well there’s a reason for that. Usually Sony works with companies who license their products and lay down certain ground rules (pricing, features, etc). With UMD, they had a hands-off approach and movie studios just started releasing every piece of shit movie in their vault, without special features, at highly inflated prices. Sony is not happy about this at all and is going to try to jump start the UMD movie scene again (could take up to a year) by requiring that releases meet certain guidelines. Guidelines may include an MSRP limit of $15 and that UMDs include all the special features of their DVD equivalents. It’s possible that it may be too late to save, but Sony has a lot of muscle and the PSPs multimedia features are its biggest selling points… especially considering the target consumer is a male between the ages of 21 and 40.
    Vieles klingt logisch (z.B. Oblivion das wirklich dank der 360 und des fehlenden Speicherplatzes miese Texturen bekommen hat.) und das die PS3 Spiele eine enorme Entwicklung durchmachen, zeigt hier z.B. Resistence das hinnerhalb von 2 Wochen "total" anders aussieht. Auch das Killzone gerücht könnte stimmen. Soweit wir wissen wurde die Spiele auf der E3 wirklich nciht auf der PS3 gezeigt das könnte die fehlende Power erklären. Gerücht oder nicht ich freu mich jetzt jedenfalls schon gewaltig auf die TGS^^

  7. #7
    Zitat Zitat von Darji
    Neue Gerüchte. Man weiß nicht was davon wahr ist, allerdings lässt sich vieles Logisch ableiten, Aber wenn es wirklich wahr ist, kann die 360 erstmal einpacken^^
    Vieles klingt logisch (z.B. Oblivion das wirklich dank der 360 und des fehlenden Speicherplatzes miese Texturen bekommen hat.) und das die PS3 Spiele eine enorme Entwicklung durchmachen, zeigt hier z.B. Resistence das hinnerhalb von 2 Wochen "total" anders aussieht. Auch das Killzone gerücht könnte stimmen. Soweit wir wissen wurde die Spiele auf der E3 wirklich nciht auf der PS3 gezeigt das könnte die fehlende Power erklären. Gerücht oder nicht ich freu mich jetzt jedenfalls schon gewaltig auf die TGS^^
    quak quak quak.. ehrlich worauf man sich am wenigsten verlassen kann sind solche ÜBER HYPE Berichte von irgendwelchen Pseuddo-Objektiv-Berichtenden-Menschen. Ich glaub garnichts von dem bis ich es sehe sowas ist nur Futter für Fanboys. Ich kann auch anfangen zu schreiben wenn man sich den Wii Mote rektal einführt schaltet man ein neues Level frei oder wenn man die Xbox360 ausm Fenster schmeisst wird sie zu Optimus Prime. Ich seh zu viel von den.."Leute ich glaubs ja echt nicht aber diese Konsole ist ein Gott".... Berichten, nicht nur bei den Konsolen an sich sondern auch die Spiele werden bis zum geht nicht mehr gehyped (Oblivion anyone?).

    Einiges von den Punkten mag wahr sein aber beim Launch werden wir ja sehen wie sehr die PS3 die Xbox360 in Sachen Grafik Power ownt. Ich erwarte nach diesem Bericht mindestens 5 mal so gute Grafik, weil ja ca. 5 mal soviel Speicherplatz zur verfügung steht!

  8. #8
    Zitat Zitat
    Einiges von den Punkten mag wahr sein aber beim Launch werden wir ja sehen wie sehr die PS3 die Xbox360 in Sachen Grafik Power ownt. Ich erwarte nach diesem Bericht mindestens 5 mal so gute Grafik, weil ja ca. 5 mal soviel Speicherplatz zur verfügung steht!
    Schau dir den Trailer zu Lair an der 100% in Ingamegrafik ist^^
    Aber zum Launch solche Titel zuerwarten ist schwachsinn. Schau dir mal die 360 Spiele an die waren Grausam und von Next Generation sah man noch nicht viel. Resistence wird zwar schon sehr gut aussehen, aber AC Grafik kommt es bestimmt nicht ran^^

    Und es geht ja auch einiges an Speicher wegen den ganzen Lokalisationen die aufjedenfall auf der Resistence Disc sind weg. Aber wie gesagt wissen tun wir es erst, wenn wir hoffentlich einiges auf der TGS sehen werden.

  9. #9
    Naja, komischerweise habe ich den UMD-Videos damals vor dem PSP-Start genau das Schicksal prophezeit, welches dann doch eingetroffen ist. Mir wäre ne PSP ohne UMD-Videoss lieber gewesen, die hätte ich zu einem vernünftigen Preis sogar gekauft. Da ist auch nichts mehr zu retten, und wenn der Herr sagt, dass UMDs diesselben Features wie DVD-Versionen haben sollen, dann soll er nochmal genau drüber nachdenken, beim Speicherplatz angefangen - bei manchen Filmen ist das einfach unmöglich.

    Wer kauft sich überhaupt UMD für ein einziges Gerät, wenn er ne DVD haben kann, die man in vielen Geräten abspielen kann. Die Multimediakonkurrenz ist zu gross, auch auf dem mobilen Sektor (Handys werden immer besser), ne reine Spiele-PSP wäre viel besser angekommen. Aber nein, Sony muss immer ne multimediale eilerlegende Wollmilchsau haben.

    Naja, zurück zum Hauptthema :-)

    Ja, die fehlende HD-DVD-Unterstützung der Standard 360 kann mal ein Problem werden. Aber man kann immer noch mit 2 Discs ausliefern und evt auch mit Komprimierung arbeiten. Habe mich noch nicht so sehr mit der Technik der neuen Konsolen befasst, aber bei der alten Generation war es oft so, dass ein Spiel auf der PS2 die DVD ganz gefüllt hat, während es auf der XBox viel weniger gebraucht hat, und auf dem Gamecube locker mit der 1,4GB-Disc ausgekommen ist. Das lag meistens an der besseren Komprimierung, auf den PS2-DVDs wurde aber auch oft mit Dummydateien aufgefüllt.

    Bedenkt man auch, wieviele 1 bis 2 GB-Spiele (vor allem viele RPGs, die technisch noch nicht mal die PS2 ausnutzen (War auf der PSX nicht anders) es neben den voll gefüllten (Von denen man ja auch nicht 100% den belegten Platz des Spieles weiß, wegen Dummys) gibt, denke ich, dass Speicherplatz überbewertet wird. :-)
    Die Videos wurden bei der PS2 meistens nicht mal richtig komprimiert, obwohl diese Technik so weit fortgeschritten ist.

    Naja, wir werden sehen, wie es sich entwickelt. Dass die XBox 360 bei Spielen auf normaler DVDs setzt, könnte auch ein Vorteil sein...

    Michael

    Geändert von LastGunman (21.08.2006 um 10:18 Uhr)

  10. #10
    Zitat Zitat
    Naja, wir werden sehen, wie es sich entwickelt. Dass die XBox 360 bei Spielen auf normaler DVDs setzt, könnte auch ein Vorteil sein...
    Das glaube ich eher weniger früher oder später wird es eh Spiele auf HD DVD geben komme was wolle^^

    noch mal zu Spong (bisher kannte ich die nichtmal^^)

    Zitat Zitat
    Yes, but you missed my other vital point. It's only been a few hours. There's plenty of Monday left for everyone. Except for maybe, him.

    "Check in here first thing on Monday", to be fair can be attributed to something like 6am in the morning, I guess. But Sony conference speakers need their sleep too.

    The fact that no substantial story has appeared yet is probably a sign that Sony have yet to make their conference in Liepzig. Once it all kicks off I'm sure we'll get our news. It's not as if any other outlet is less in the dark than we are. You just gotta have faith, man.

    Look at it this way, at least we gave you all notice that a big announcement was coming this way.

  11. #11
    Der oben von dir gepostete Artikel ist total überhypt.

    Beispiele:

    Killzone 2
    Killzone 1 war auch schon überhypt und Teil 2 wird dessen Geschichte fortsetzen.
    Die Ankündigen sind haltlos und das war nur ein Rendervideo.

    Blu-Ray Discs
    Hier mache ich mir weniger Sorgen um den großen Speicherplatz,als vielmehr um die
    Lesegeschwindigkeit. Wenn man 3 Minuten braucht ,um 2GB an Texturen zu laden,dann ist das nicht mehr komisch.


    UMD Disc.

    Ich verstehe immer noch nicht,warum Sony dieses dumme Medium eingeführt hat.
    Wenn ich mir eine PSP Kaufe,dann wird das Laufwerk bei mir eh verstauben.

  12. #12
    Zitat Zitat
    While it's interesting to hear everyone's theories about how the PlayStation 3 will fail and how Xbox 360 or Wii are going to take over (even though there's been a consistently-full rack of about four dozen 360's, games and controllers untouched at my best buy for as long as I can remember), I would like to know if you or anyone for that matter have even one small detail or rumor for Killzone 2 (or whatever its title is)? Just one real screenshot of in-game footage of someone's boot or a bullet shell would fill a void of knowing absolutely nothing at this point. And if not anything concrete do you have information about when we might know anything? Thanks and keep up the mailbag.

    --Brandon

    I can't tell you for sure when we'll see the first in-game footage or in-game screenshot (though I wouldn't be surprised if this year's TGS would be the place). But I can tell you one thing I've heard from several people on the inside: the target footage you've seen wasn't just to blow smoke -- Guerilla really wants to achieve that level of presentation and is working diligently to do so. Also, don't expect to see it in any territory until (at the very minimum) late next year.
    Quelle IGN^^

    And again we will see at TGS

    edit: Noch was aus seinem Blog

    Zitat Zitat
    PlayStation 3 Heating Up
    Don't be surprised if the next several weeks really start to pick up in regards to PlayStation 3 software and hardware. As we move into TGS, undoubtedly the biggest one ever held, several things that people have wanted to know are going to be hinted at or confirmed. Expect to hear about a brand new launch game or two, some games that are going to be delayed, etc, etc.

    Geändert von Darji (21.08.2006 um 14:40 Uhr)

  13. #13
    Glaube auch nicht, dass Killzone 2 sehr gut sein wird. Teil 1 war wirklich nur Hype und dann eine absolute Enttäuschung. Die Spiele, die für mich auf der PS3 interessant sind, sind Assassin`s Creed, MGS4 und FF13, der bisher angekündigte Rest lässt mich völlig kalt.

    Michael

  14. #14
    Zitat Zitat von Aldynsis
    Zudem möchte ich noch mal wiederholen,dass bei geringer Lesegeschwindigkeit so Speicherintentisve Spiele auch mal in die Hose gehen können
    Ich versteh gar nicht was du gegen BDs hast. Ich meine was ist die Alternative? DVDs wie in der Xbox 360 drehen so hoch dass man sogar die Lüfter (fast) nicht mehr hört, HDDVDs sind nicht schneller als BDs und die HDD entlastet noch das BD Laufwerk (wenn die Programmierer sich nicht zu blöd anstellen) (mal sehen wie schnell und leise die von Matsushita entwickelten DWiiDs sind) . Aber , yup, 60 GB sind imo auch zu wenig, vielleicht will Sony verhindern, dass sich alle BDs auf die HDD kopieren afair war das ja auch ursprünglich ein Argument für UMDs als 'natürlicher' Kopierschutz weil keiner UMDs brennen kann... naja typisch Sony halt^^

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