Seite 11 von 20 ErsteErste ... 789101112131415 ... LetzteLetzte
Ergebnis 201 bis 220 von 384

Thema: To The Moon [Free Trial + Vollversion]

  1. #201
    Zitat Zitat von Wolfskopf Beitrag anzeigen
    ein Danke an Narcissu für das aktuell halten dieses Threads
    /signed for necessity.

  2. #202
    Ja, besser ist's, deswegen sage ich das nun auch nochmal offiziell als Mod. Alle weiteren Diskussionen über die Kommerzialisierung von Makerspielen bitte in diesem Thread besprechen.

  3. #203
    Och menno Kelven, das ist gerade besser als Fernsehen.

  4. #204
    Bei dem Trailer mit der musikalischen Untermalung denke ich schon darüber nach .... Nein, das Spiel muss ich haben Ich war erst im Diskussionthread und seh mir jetzt erst den Trailer an, irgendwas hab ich falsch gemacht... aber es ging ka eh nur ums prinzip...

  5. #205
    Interessant, was ein kommerzielles Projekt so alles lostreten kann. Damit habe ich gleich von Anfang an schon fast gerechnet.

    Zitat Zitat von Luthandorius Beitrag anzeigen
    Nur noch ums Geld wird es ihm dann erst in ein paar Jahren gehen. Das ist ein Schritt, den leider fast alle machen. Wenn die ersten Qualitätsprodukte sich gut verkaufen, setzt man auf Standardkram und Geldmachware. Siehe S2Games, die Savage und Savage 2 machten und jetzt so nen Müll wie HoN anbieten und nicht mal mehr Savage 2 supporten, weils ihnen egal ist und kein Geld mehr bringt.
    Auch wenn ich dir zustimme, dass eine solche Entwicklung in der Tat öfters stattfindet, denke ich, dass du in dieser Hinsicht nicht die richtigen Zusammenhänge aufgreifst. Während ein Unternehmen, das aus wenigen Mitarbeitern besteht (oder nur einem) notwendigerweise eine starke persönliche Bindung zum erstellten Produkt hat, wird dies bei zunehmender Größe des Produktionsteams immer weniger der Fall. Während ein kleines Produktionsteam das Spiel durchaus noch als sein eigenes Kind ansehen kann, ist dies schwieriger, wenn eine Menge Leute einen kleinen Teil zum Gesamtprodukt beitragen. Bei Menschen, denen solche Sachen wirklich am Herzen liegen, merkt man, dass dies auch später noch. Sie fallen nicht immer dem Kapitalismus zum Opfer. Beispiel Hironobu Sakaguchi. Beispiel Hayao Miyazaki und Studio Ghibli. Diese Menschen sind schon seit Ewigkeiten in den jeweiligen Berufen und dennoch haben sie noch eine starke persönliche und emotionale Bindung zu ihren Werken.



    Zitat Zitat von Wolfskopf
    ein Danke an Narcissu für das aktuell halten dieses Threads
    Ich werde euch natürlich auch weiterhin auf dem Laufenden halten.



    Und hier gibt es auch etwas (nicht ganz) Neues zum Spiel, nämlich ein meiner Meinung nach sehr gelungener Banner, der von Alisa Christopher (Website), Spriterin des Spiels, gezeichnet wurde. Und ja, sie macht das ganze professionell und auch nicht kostenlos.




    Hier sind noch zwei verschiedene größere Poster-Versionen:



    Geändert von Narcissu (05.09.2011 um 04:02 Uhr)

  6. #206
    So, Doppelpost!

    Für diejenigen, die Laura Shigihara mögen und noch nichts davon mitbekommen haben: Auf ihrem YouTube-Kanal lässt sich ein weiterer Beitrag ihrerseits zum To-The-Moon-Soundtrack finden, ein sehr schönes und beruhigendes Lied namens "Everything's Alright", das – das ist allerdings nur eine Vermutung – möglicherweise das Ending Theme sein wird.




    Geändert von Narcissu (07.09.2011 um 19:00 Uhr)

  7. #207
    Da bin ich mal wieder mit ein paar kleinen Neuigkeiten.

    Vielleicht verfolgen einige über die Seite Freebird Games den Verlauf von To The Moon auf Facebook mit. Für alle anderen hier die Updates der letzten Zeit zusammengefasst:

    22. September:
    Zitat Zitat von Freebird Games
    Here's a segment of another background music from the OST. You might be able to guess which one it is from the track list (http://tinyurl.com/3o6fnnn) by the way it sounds!

    http://www.freebirdgames.com/sounds/TtM_wlp.mp3

    In other news: working on ending scenes now, whoot.
    Gestern:
    Zitat Zitat von Freebird Games
    Just finished the last scene of To the Moon, though there're still some mechanics that need to be implemented for earlier parts. The release ETA of next month is still accurate, whew.

    The 2nd To the Moon promo video, mostly in-game footages, will be released next week.
    Heute:



    Außerdem ist vor Kurzem eine überarbeitete Version von "The Mirror Lied" erschienen, die ein paar neue Inhalte enthält, sich aber nicht allzu stark von Original abgrenzt. Hier ist's zu finden: http://www.freebirdgames.com/mirrorlied.html

    Geändert von Narcissu (30.09.2011 um 18:32 Uhr)

  8. #208
    Meh. Egal ob es offensichtlich ist oder nicht. Ende spoilern ist kein guter Zug.

  9. #209
    Zitat Zitat von Karl Beitrag anzeigen
    Meh. Egal ob es offensichtlich ist oder nicht. Ende spoilern ist kein guter Zug.
    Die Titanic ist untergegangen. Romeo & Juliet sind tot. Anne Frank ist im Vernichtungslager gestorben. Und Hunde-Beethoven kommt am Ende frei.

    Life's hard, buddy. =/

  10. #210
    Zitat Zitat von Karl Beitrag anzeigen
    Meh. Egal ob es offensichtlich ist oder nicht. Ende spoilern ist kein guter Zug.
    Ja, was ist mit den deutschen Spielern die keinerlei Englisch-Fertigkeiten haben und sich nicht denken können, dass es in einem Spiel das übersetzt "Zum ****" heißt, auch tatsächlich irgendwann zum **** geht?
    Ich mein, okay, man könnt jetzt argumentieren, dass die ein einglisches Spiel eh nicht anrühren werden, aber das ändert nichts daran das es voll spoilert verdirbt und so.

  11. #211
    Wenn ichs nicht schon interessant finden würde, wäre es spätestens jetzt soweit. Mir wurde gerade von einem Null-Post Account ein Bild per PN geschickt.



    Eine kleine Luna, passend zum Mond.
    Wer nicht glaubt, dass es echt ist, möge auf die Adresse des Bildes schauen.

  12. #212
    Oh ja, wer To The Moon spielt, wird die eine oder andere Anspielung auf die verschiedensten Dinge finden.

    Der Gameplay-Trailer bzw. In-Game Preview Trailer ist nun veröffentlicht worden.


  13. #213
    Verdammt geil!
    Ich freu mich jetzt richtig auf das Spiel

  14. #214
    Hat Revier nicht gebeten, dass Ding nicht öffentlich zu zeigen?
    Zitat Zitat von [URL
    http://www.facebook.com/FreebirdGames[/URL] ]
    "Please don't share this publicly yet or I might have to take it down. :P Feel free to let me know if it's alright!"
    Was ja doppelt bescheuert ist, da er es auf Facebook veröffentlicht, aber ich wollte mal darauf hinweisen.

  15. #215
    Richtig, das hat er getan – aber das war vor ein paar Tagen, da der Trailer zu diesem Zeitpunkt noch nicht final war und die Verbreitung (Presse etc.) synchron stattfinden sollte. Nun besteht sogar der offizielle Wunsch, ihn weiterzuverbreiten. :>

  16. #216
    Zitat Zitat von "Facebook!
    The in-game preview trailer is now live! (And it wasn't leaked in the 4 day period it was up here; you guys are awesome. )

    It can now be shared and spread like mushrooms!
    Alles in Butter

  17. #217
    Ich muss übrigens gestehen, dass ich finde, dass Gao eine absolut unsympathische Stimme hat.
    But goddamn it, I'm hooked up.

  18. #218
    Zitat Zitat von Mordechaj Beitrag anzeigen
    Ich muss übrigens gestehen, dass ich finde, dass Gao eine absolut unsympathische Stimme hat.
    But goddamn it, I'm hooked up.
    Ich glaube er probiert bewusst "cool" zu reden, entweder das oder er sollte definitiv Hörbücher aufnehmen xD

  19. #219
    Der Trailer ist mittlerweile auf allen größeren Game-Trailer seiten zu finden, wo er hervorragende Bewertungen bekommt (z.B. gametrailers.com mit 9.1 von 10 Punkten)

    Herzlichen Glückwunsch!

  20. #220
    Ein neues Interview, diesmal mit mit Gamelitist:

    Zitat Zitat von gamelitist
    Around the time GAMElitist got started with its plans to dominate the world there was a game announcement that sprang up involving “story-telling”.

    “Ridiculous!”, I thought. “Why would anyone dare soil gaming with something as trivial as… story-telling? No… not just why, but who would dare!?”

    We’re lucky to have gotten an interview with the man behind the madness. His name: Kan R. Gao. His game: To the Moon (currently, check out his others at www.Freebirdgames.com)

    Why use the video game format to tell your stories? Why not utilize a film or book format?

    Kan: CUZ I’M SUCH A REBEL!

    *Gasp!

    Well, I just love the concept of being able to “walk through” the story and its settings. Even when the story is linear (which To the Moon is, for the most part), you still gain this sense of “involvement”; and in the end, that makes the whole experience a lot more satisfying.

    Is there a particular source of inspiration for your upcoming game To the Moon?

    Kan: Three real-life happenstances started it, and then it was aided on its way by films like Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Memento, and perhaps the montage from Up (possibly, since I’m not sure if I saw that before or after). And even a bit of Doctor Who, now that I think about it.


    One of the more major real life influences was my grandfather, who had a crisis with his heart condition at the time – it really made me think about death and how I would look back at my life when my time’s near.

    The other two influences are highly classified – one of them is because it would give away spoilers, and the other is because I honestly don’t think I should for others’ sakes. But hey, that leaves room for speculation; that’s always fun.

    Now, exactly what genre is To the Moon, as far as gaming genres go?

    Kan: To the Moon is to RPG and adventure game as a platypus is to beaver and duck.

    I think the feel of the settings and storytelling experience feels more like a classical 2D RPG, but there is no combat or grinding, for that matter. Instead of levels, the “progress bar” is the time of Johnny’s life, as you go from the eldest version of him to the youngest. Its purpose is to tell a specific story efficiently and effectively, and there are no fillers or time-drains.

    How did Laura Shigihara end up getting involved with the project?

    Kan: I went to this antique shop a while back and bought this thing called an “Awesomeness Magnet”, then I walked out of the shop and she flew out of nowhere.

    A few years ago, we were both in this game-making community (before Plants vs. Zombies) and she was making her own game called Melolune. I thought it was really cool to see someone else doing their own music for their game, let alone of such fantastic quality! We started talking about compositions and stuff, and she later kindly helped sing my first lyrical song for my first game: Quintessence, and was the one who got me into writing more songs with vocals.

    So naturally I asked her about it when this project started, and she awesomely accepted to help! I’m really humbled, and To the Moon is really fortunate to have her contribution.

    Wonderbar! What hurdles have you had to overcome while developing and publishing your own games?

    Kan: Time management; such as remembering to allot time for eating food. I’ve since programmed a sound recognition device that falcon-punches me when my stomach growls at just the right frequency.

    Why choose this particular graphical style with your games?

    Kan: I’ve always been a fan of old school 2D RPGs even beyond the nostalgic factor, and it’s also a relatively efficient style to produce and find resources for – so it’s a win-win choice. While it’s not a state of the art graphic style as far as technology and realism goes, I think graphics and aesthetics are separate things – as long as they’re good aesthetics, any style can do wonders.

    What about new ground? Is there any new ground that you were trying to break when creating To the Moon?

    Kan: I didn’t exactly make it with anything meta in mind – nor did I even consider how to categorize it in terms of an easily recognizable genre. As many fellow indie developers do, all I did was make exactly what I wanted to make, and with some luck, found that there exists others who happen to like what I like! Who knew, right?

    Looking back, though, I suppose I did fancy the idea of stories other than the ones written around combat and exploration mechanics being used more in the genre. Not because I’m not one for bar fights with 7-foot dudes, ’cause I do that, like, all the time; but just to be able to experience some more varied stories through this wonderful medium.

    On a slightly related note, I do hope that those who play To the Moon could keep an open mind as to what games “should” be like, and just treat it as some kind of a hybrid between a game, a book, and a pixel movie- or even better, don’t treat it like anything at all other than just this vessel of a story. That being said, I think the experience is still much more like a RPG/adventure game than something like a visual novel or a coconut.

    Would you say that you went out and found inspiration or did inspiration come and find you?

    Kan: How the game really got started and came to be was basically the following: bad stuff happened and I was too stubborn to let it go in vain – so I decided to use the momentum to try and make something good out of it.

    So a bit of both, I suppose. Life gave me lemons, so I ate those sour suckers and made a game.

    If you could describe your game in the form of a popular catchphrase, what would it be?

    Kan: First, it’s like “derp”. Then, it’s all… “live long and prosper”.

    ---------------------------------

    I’d like to thank Kan Gao for a wonderful interview. I’ll definitely be picking up To the Moon soon.

    LIVE LONG AND PROSPER.

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •