mascot
pointer pointer pointer pointer

Ergebnis 1 bis 20 von 817

Hybrid-Darstellung

Vorheriger Beitrag Vorheriger Beitrag   Nächster Beitrag Nächster Beitrag
    Zitat Zitat von Andriasang
    The trailer provided an introduction to the game's world and its time progression system. One sequence showed a time counter: "00/02:54:23." Famitsu speculates that by clearing quests, you can increase this timer.

Another sequence showed Lightning, dressed in a new outfit, in pursuit of the criminal in a murder incident. She pursues a group of suspicious people, making use of cover actions -- hiding behind walls, for instance. During the presentation, Toriyama explained that you can perform some sneaking actions using simple controls.

The demo play segment, performed live on the PlayStation 3, showed a battle sequence. You can customize Lightning's weapon, shield, costume and abilities. These customizations can be stored and switched between as you battle. The combinations also have names -- Blast Witch, or Holy Liberator for instance -- and there seems to be a visual transformation sequence. All this makes the customization combination system sound like the Paradigms of past XIII games, but it's not clear if the naming is the same.

Like your typical FF game, the battle system has an ATB gauge which fills up as time progresses. But there are some action-style elements here, as you can now assign skills to buttons. Famitsu also says that you can assign some actions, including an evasion action, to a button.

Larger enemies appear to have multiple "break" states. The earliest such state is "Knockdown." This lets you steal from the downed foe. The final break state is Overclock. This freezes time. The demo play demonstrated Overclock by freezing a Behemoth that Lightning had launched into midair. Lightning then pummeled it with attacks.

As we reported earlier, the demo version was based off an alpha build. The textures and voices were all placeholder (the voices were from the development staff).

Famitsu says that it will have an exclusive interview with the development staff in its September 6 issue.
    Ich weiss ja nicht, aber irgendwie klingt das für mich nach ner Mischung aus Metal Gear Solid, Kingdom Hearts, Arcatera und Final Fantasy XIII. Ob es letztendlich eine gute Mischung sein wird, bleibt wohl abzuwarten. Eine gesunde Skepsis darf aber vorhanden sein, auch wenn man die Serie im Grunde nicht weiter verschlimmern kann. Oder etwa doch?

Users Awaiting Email Confirmation

Ich verstehe auch nicht, ob da überhaupt ein bedarf besteht seitens der fans dieses szenario weiterzuspielen.. war es denn soo erfolgreich?...

Ansonsten sieht es für mich danach extremst aus, als geht man die Wege, die jetzt Final Fantasy 14 aufgrund von Fanwünschen geht. Allerdings ist dies auch ein MMO. Was haben sich die Fans gewünscht? Eine lebendige Welt, wo die Menschen ihren Tages und Nachtgeschäften nachgehen... dass man springen etc. kann.

Scheinbar will man jetzt auch die offline Saga damit weiterentwickeln. Der Produzent von FF14 mochte ja Skyrim z.b. sehr.
    Es scheint als greife man auch hier westliche Standards eines echten west-rpgs auf, transtportiere dies in ein SciFi FF szenario..
    Tja mit nem klassischen FF hat das sowieso alles nix mehr zu tun. Aber FF war ja schon immer eine serie, die sich weiterentwickelt hat.. leider muss man das wohl aktzeptieren.

so zumindest mein eindruck. Als hätten die Producer von FFXIII sich etwas von Yoshida (FF14) abgeschaut. Dieses wurde ja auch auf dem event vorgestellt.
    Geändert von Tonkra (01.09.2012 um 10:06 Uhr)

Hmm, weiss nicht wieso, aber irgendwie fühle ich mich jetzt gerade an Dirge of Cerberus: FFVII erinnert.... etwas schade finde ich, dass es wohl eher ein Action-Adventure denn ein RPG wird... und scheinbar wieder eine "komplett" neue Welt braucht, als mehr ins Detail von FFXIII zu gehen. Andererseits, Design-technisch gefällt mir das Gezeigte...

Und was solls, wie wohl so viele andere auch, werde ich das Teil sowieso holen, ausser es zeichnet sich schon meilenweit im Voraus ein Fiasko wie bei dem letzten Seiken Densetsu/Mana Titel damals ab... was ich ehrlich gesagt nicht glaube.
    Mata ne!
    Holystar
    ___

Currently playing: ...nothing...