- Create a parallel process
- Create an event in the middle of the map
- Use the event's scene x and scene y coordinates to center the picture (scroll with map must be checked). Sometimes you have to chance the values of the variables a little bit to place the picture properly
- Delete the event with clear timer resp. erase event
Sometimes you have to chance the values of the variables a little bit to place the picture properly
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-Better said you have to change the variables with a value of 8. You just have to find out per trial and error whats right
-You could also have an even better effect if you don't just delete the event but put in a cycle where the coordinates are recalculated and then the gamma of the picture is changed (I normally use a change of 25) of course then you have to use a wait, recalculate the coordinates again and then change it back
Better said you have to change the variables with a value of 8. You just have to find out per trial and error whats right
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The value is not always a multiple of 8.
Zitat
You could also have an even better effect if you don't just delete the event but put in a cycle where the coordinates are recalculated and then the gamma of the picture is changed (I normally use a change of 25) of course then you have to use a wait, recalculate the coordinates again and then change it back
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It's not necessary to recalculate the coordinates. The position of the picture only changes if the map is entered.
I used very different kind of maps and the value was always 8. (of course this only applies if the event is at the center or as close as it can get to it)
Zitat von Kelven
It's not necessary to recalculate the coordinates. The position of the picture only changes if the map is entered.
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Then I seem to do something wrong because the picture always moves if I don't recalculate them.
Ich lösch das Event ja garnich. Wenns ich aber dann im cycle die koordinaten nich erneut abfrage bewegt sich das Bild eben und zwar selbst wenn ich mich nich bewege.
Hast du irgendein anderes Event, vllt ein CE, welches ein MovePicture mit der selben Picturenummer verwendet? Das ist mir auch schon passiert, dass ich in einem CE und in einem MapEvent aus Versehen die selbe Picturenummer verwendet habe... Schau doch mal die PP-Mapevents und CEs durch...
Jack, wenn du in einem Circle die Position des Pictures anpasst, wird die Bildposition bei jedem Schleifendurchlauf erneut geändert. Du solltest du Picturekoordinaten nicht in einem Circle ändern außer du willst, dass das Bild sich immer bewegt, auch wenn du dich nicht bewegst.
Zitat von Malbor
And as I know German's Rpg Maker community is one of the more advanceds on the world...
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BIG thanks! Brasil is good in playing football but Germany is better Have fun in the biggest German RPG-Maker Community and
Jack, wenn du in einem Circle die Position des Pictures anpasst, wird die Bildposition bei jedem Schleifendurchlauf erneut geändert.
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Das stimmt so nicht. Wenn die ausgerechneten Koordinaten sich auf ein fixes Objekt beziehen, dann bleiben die Zahlen gleich, egal, wie viel mal man es durchrechnet.
Ausserdem liegt der Fehler hier, soweit ich verstanden habe, daran, dass es NICHT klappt, wenn die Koordinaten nur einmal berechnet werden, aber es KLAPPT, wenn er das in einen Cycle verpackt.
Deshalb denke ich halt, dass irgendein aussenstehendes Event die Koordinaten des Pictures beeinflusst.
Und falls du diese Technik in diesem Sinne noch nicht versucht haben solltest, dann erstell ein PP-Event mitten auf der Map, welches die folgenden Befehle beinhaltet: