Ich habe zumindest Vögel auch im laufenden Spiel gesehen, von daher gehe ich davon aus, dass kein Neustart erforderlich ist.
Zitat Zitat
Before the actual instructions, here's a little note on Natural Habitat: you can control the distance at which all birds and insects are visible by adjusting the "Object Fade" slider (In-game: Options -> Video).
Vielleicht mal den Objekte-Regler in den Videooptionen weiter aufdrehen, sofern der noch nicht ganz rechts ist. Außerdem hängt das Auftauchen von Vögeln afaik auch vom Wetter ab, wobei ich mir da nicht ganz sicher bin.

Habe übrigens grad den Schreinquest von Peryite mit NE gemacht und musste mit anschauen, wie der Himmel sich langsam in das normale blau färbte, je länger ich dort blieb. Ist das bei euch auch schon vorgekommen? Ist das üblich im Oblivion mit NE oder passiert das nur manchmal, wie sind eure Erfahrungen?

Die nächste Version soll übrigens in ca. einer Woche rauskommen, wie Max im offiziellen Forum meinte. Viel neues wird nicht geboten, aber dafür einige Bugfixes in allen möglichen Bereichen.
Zitat Zitat von Max
Development update:
Currently, there are only 3 serious issues left on my ToDo list: HDR, random weather changes, and transparent moon textures. All three problems were in the game originally, and that's why it was so difficult for me to notice and fix them in prior releases. Anyway, while this version won't be introducing many new features, it'll provide fixes to the most of the RC1 problems (I've already made at least 50-70 minor adjustments to Natural Weather and Natural Habitat). I'm still not sure of the release date, but I expect to finish within a week, probably sooner. I apologize for unavoidable delays, but really I prefer to make the next version as flawless as it is possible.

A little review of currently completed modifications:
- improved flight paths for low-flying bird types.
- fixed a bug with insects spawning underwater.
- fixed a fast travel bug that allowed insects (including butterflies) to spawn in Bruma (snow-covered area).
- added additional safeguards for Oblivion planes (weather/wildlife).
- made various adjustments to insect scaling
- fixed and tweaked many individual weather types (repeating thundersounds, stationary clouds, wind force, sky saturation, bright fog issues).
- improved overall scene lighting for Clear and Cloudy weather types (the yellow tint problem). Currently in the process of tweaking default HDR settings to provide correct lighting conditions for HDR users.
- slightly prolonged (RC1) nights.
- added a detailed FAQ section to the Natural_Environments_readme.txt.