@Trr Kah: Ja, installiert wird es fast genauso:
http://wrye.ufrealms.net/Wrye%20Bash.html#Installation

Alte Probleme sind weg, dafür gibt es ein paar neue, aber dafür gibt es bestimmt noch Lösungen, denke ich :
Zitat Zitat
Automatic Conflict Resolution: As the tech papers describe, many types of conflicts go away in Oblivion. However, you will still have conflicts when two different mods try to modify the same data object (e.g., a particular leveled list or npc). In a way, the solution for these is still the same as Morowind (e.g., testool's object merging). However, this is now much more difficult due to mod isolation. E.g., leveled list merging now is impossible unless the lists being merged all come from master files. Again, see my Oblivion tech papers. Also see FormId Problems.
http://www.elderscrolls.com/forums/i...post&p=5639401

Automatische Merger für plugins, object lists und levelled lists, pretty please.

@Gorkon:
Cleaning war bisher nicht mit Wrye Mash zu machen (soweit ich sehe, mit Bash auch nicht). Ich hoffe eigentlich, dass der Oblivion Editor nicht mehr diesen Schmutz hinterlässt. GMSTs dürften ohne addons eigentlich noch nicht problematisch sein (und mit wohl auch nicht, es sei denn sie wiederholen ihre alten Fehler; ich halte dieses Problem für einen CS bug). Cells und Dialoge, hm, ist schon was aufgefallen in der Richtung?