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Thema: Review - Hart aber Fair (english)

Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    Zitat Zitat
    Another major problem of the game as far as I’m concerned is credibility, which is equal to 0. And the sad part is that you don’t even have to nitpick in order to realize this. It all plays out so casually in front of you that sometimes you might consider taking hostages. ... How can I believe that the NPC’s around me are real people, when all they do is walk around, talk to one another, go home, eat and sleep. What do all these NPC’s do? Don’t they have jobs (except for the shop keepers and other few exceptions)? I haven’t seen one NPC going to buy a book, food or clothes from the shops, which, by the way, are always empty when you enter them. And I’m not talking about buying armor or weapons, just the casual stuff that every person would need. And no, it’s not what I expected to see, it’s what Bethesda told us we would see.
    If you don’t agree, watch the E3 2005 presentation trailer again and see if you discover NPC’s that do the same things that lady in the video is doing, like setting a dog ablaze because it wouldn’t let her sleep. Add to this the lackluster dialog system, with which the only things I can talk about with a random NPC in a city is rumors and about the city itself. Oh, right, some of them will have one or two extra dialog topics because they’ll usually be tied to quests. But that’s it. You can’t find out where they’re going, who they are (except for the shop keepers) what’s their purpose in the city, hell, something that would convince me that I’m talking to a person rather than a robot.
    Sagt mir bitte daß das nicht wahr ist...

    Was bringen mir 98% sound und 94% graphic, wenn dafür am gameplay und an der radiant AI gespart wurde (siehe auch die Vorschußlorbeeren, die anscheinend unberechtigten).

    Zitat Zitat
    And until Gothic 3 is released, I’m going back to Fallout 2 and Planescape Torment.
    Nun ja, bis auf Gothic 3 tendiere ich langsam zur gleichen Meinung, denn Graphik und Sound sind bei mir nebensächlich.

  2. #2
    Zitat Zitat von DWS
    Sagt mir bitte daß das nicht wahr ist...

    Was bringen mir 98% sound und 94% graphic, wenn dafür am gameplay und an der radiant AI gespart wurde (siehe auch die Vorschußlorbeeren, die anscheinend unberechtigten).
    Naja, so ganz "schlimm" ist es nicht, ich habe schon Kunden in Shops gesehen (die standen da aber auch nur rum oder haben geredet), und



    ..nur, was bringt das? Die AI ist ähnlich gut (oder schlecht) wie in vielen anderen Spielen, aber ausserhalb der Kämpfe passiert halt nicht wirklich viel, und wenn, dann sind die Animationen dünn. Habe jetzt schon NPCs Bilder malen sehen oder mit alchemistischen Fläschchen hantieren, aber die Animationsloops sind sehr kurz, und in 99% aller Fälle stehen sie nur rum.

    Ich muss immer wieder an Gothic2 denken: da war wirklich was los, es wirkte glaubhaft.

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