Tejon: The dialog method really messes with things, and in a bad way. I was a little grumbly about every merchant saying the same thing when I first meet them, but I could deal with the minor aesthetic issue. It's a much bigger problem, though, that characters with special one-time first-greeting dialog no longer produce it... ever! This closes off some topics and a few quests, e.g. Ahnassi.Zitat von Majed
In all honesty, it might be best to just go ahead and edit the NPCs. If you still want to avoid that, I understand, but the upside would be that you could include Pirategold's changes if you did. (He eliminates all negative-value inventory items from merchants, so there are no infinite supply exploits.) I currently run both mods together, so the NPCs get edited either way.
Ich würde raten, noch ein paar Tage abzuwarten. Tejon wartet im Moment nur noch auf ThePal's neuen inoffiziellen patch, der in den nächsten Tagen kommen soll, denn alles soll perfekt und abgestimmt sein. Die Formeln für die Händler sollten dann mit Tejon's balancer auch auf die jeweiligen NPC level und Berufe abgestimmt sein. Reine Händler wie Rhajjit bekommen dann z.B. eine höhere Gewichtung auf die Handelsskills als die Alchemisten, Enchanter usw. Das soll alles perfekt abgestimmt werden (auch im Hinblick auf Galsiah's Char Development und die entsprechenden calculation spreadsheets).Zitat
Ich glaube, die sind hardcoded. Man könnte sie vermutlich nur ganz herausnehmen und durch andere IDs ersetzen (wenn das im Kreaturenbereich überhaupt so möglich ist, vielleicht geht das nur mit menschlichen/human beings).Zitat





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