Der Mercantile Fix bestand im wesentlichen daraus, daß die Händler höhere skills bekommen haben, das gilt auch für PirateLords CTF. Alleine dadurch hat sich der "mercantile bug" bereits verabschiedet:
Zitat Zitat
Conclusions: The so-called "mercantile bug" was really just a result of the NPCs mercantile scores being entirely too low. A minimum score of about 30 is neccessary to avoid the mercantile bug, but higher values are desirable, becasue they eliminate the back-and-forth bug, and generally make the merchants sharper businessmen. However, it is also desirable to still have a substantial number of weaker merchants, or beginning PCs will never be able to get up off the ground.
Alles über den sogenannten mercantile bug und Lösung

Mein setup sieht ungefähr so aus (und zwar in der Ladereihenfolge) :
Weapon range balance and so forth
WGI - Wakim's Game Improvements, complete (allerdings etwas an den GMSTs modifiziert)
Thief Experience overhaul (complete)
LDones Dodging Enhanced
VenomBytes Eco Item Module only
GCD
HotFusions Economy modules außer merchants and misc.
PirateLords CTF15
Tejon's Fatigue Effects (complete)
Tejon's Gold weight
Link zum interim-setup und zu Tejon's Balance Projekt

Von nachträglichen Änderungen in diesem umfangreichen Bereich würde ich für laufende Spiele allerdings abraten.

EDIT: Link zu PirateLord's Modpage:
http://www.pirates.retreat.btinternet.co.uk/MW.htm