Quoting Time~

POSITIV:
Zitat Zitat
- Gameplay-wise it definitely feels like VP, with improvements and stuff
- Graphics are great!
- Music is great!
- Dungeons are pretty basic so far, but definitely promising
- The game is as easy or as hard as you make it out to be. The battle engine is DEFINITELY strategic
- Character statistics and equipment/skill management systems seem pretty damn deep
NEGATIV:
Zitat Zitat
- Aside from like 3 key party members so far, it seems that additional party members are just thrown into dungeons optionally as weapons and artifacts you can find and "materialize" their owners. No story, no backstory, no cutscene, nothing.
- The key party members don't have any cutscene introducing who and what they are either, you just find out a little more bit by bit about them as the story develops.
- Since there's no Ragnarok, you don't send any Einherja up, nor is there any battle interlude stuff between chapters. It's just..... a standard RPG.....
Eindrücke nach einigen Stunden Spielzeit von diesem Herrn.

Das schlimmste in dieser Liste ist IMO, dass die toten Charaktere keine Backgroundstory haben und die Handlung sich nur auf lebende Charaktere konzentriert.
Wenn ich mir außerdem andere Posts in anderen Foren durchlese, scheint es so als ob VP2 zwar dem Vorgänger in den Grundzügen gleicht, aber einige der Innovativen Ideen aus VP gestrichen hat und nun mehr in Richtung traditioneles RPG geht. Es zwar IMO etwas schade, aber stört mich nicht so sehr. Dieses Kapitelsystem war für ein Spiel ganz nett, aber ein weiteres Mal verzichte ich gerne darauf.
Ich hoffe ich bekomm das Spiel bald.

BTW:
Nicht nur, dass die Ladezeiten gar nicht so lang sind wie in dem vorletzten Video, sie sollen sogar fast nicht existent sein.