Zitat Zitat von Valada
Pfff. Der Himmel ist offensichtlich ein Übersetzungsfehler. Jedenfalls ist DAS Paradis gemeint, der Garten Eden. Sanfte Hügel, mit saftigem Gras und zarten Bäumen bewachsen. Scheue, edle Tiere überall. Süße Früchte soweit das Auge sieht.
Das lohnt es doch, sich derart zu schikanieren, oder ?

Und bevor ich jetzt noch mehr wirres Zeugs schreibe, gehe ich lieber weiterlernen.
PHP rockt.
Allerdings sind die Chancen, im Himmel zu landen soooooo minimal, das man gleich Satanist werden könnte. Wie Alighieri in seiner letzten monumentalen Zusammenfassung des mittelalterlichen - und damit auch des neuzeitlichen konservativen - katholischen Christentumes festgestellt hat, sind so circa mindestens 99,95% aller vor christi und gut 98% aller nach Christi gebohrenen nach ihrem Tod in der Hölle gelandet.

Etwa 1,5% aller seit dem Jahre 30 nach Christ lebenden dürften es bis zum Läuterungsberg geschafft haben, und dort mildere Folter erdulden, wie mannsgroße Steine den Berg hinauftragen. 0,3% stecken im Fegefeuer fest und die restlichen 0,2% genießen die elysischen Felder, bzw den höchsten Himmel.

Seine Lage kann man eigentlich nur verbessern, wenn man jetzt sofort einen heiligen Krieg anfängt und gleichzeitig während man Ungläubigen das Leben raubt den Papst oral befriedigt damit man von ihm heiliggesprochen wird.

Zitat Zitat von Dingsi
In meinem Buch hier steht aber, dass es nach dem Tod zu Ende ist.
In meinem Buch steht:

The de-erotication of the male body, a result of modernisation

It is clear then that what seemed first of all to be the restriction on androgyny and bisexuality in men is really a restriction, or rather a denaturing, of masculinity itself. We can provisionally call this process, which can also be considered as part oftha general devalorisation of the male body, 'the de-erotcisation of the male body resulting from modernisation'. It is pecisely in this process that we can find the most fundamental basis of the taboo on homosexuality. It is remarkable that in Japan the decline of the homosexual tradition was strictly paralelled by the phenomena of the transfer of beauty into the exclusive possession of the world of women. In the West, the relation between these two phenomena (the taboo on homsexuality and the disapperarance of the aesthetic function of the male body) is more difficult to recognise because of the intervention of the well-known Christian prohibition. In any case, what society detests and abhors in homosexuality is precisely that a man offers himself to others as a beauty, as something to be looked at, as a passive object of desire. It is precisely the possibility of men's bodies having an erotic value which modern men fear and hate in this domain of the erotic.

How and why did this de-eroticisation of the male body come about during the development of civilisation? What relaton does it bear to the well-known devalorisation of men's physical strength? These are difficult problems. A German ethnologist, I. Eibel-Eibesfeldt, describes a process which he calls the "Vermausgrauung" of the male" (the process of becoming drab - 'grey as a mouse'):

In small human communities there ist nothing to fear even if everyone goes out every day dressed in military fashion. Men can wander about, arms in hand, with animals' teeth around there neck, feathers about their head, trying to look aggressive and imposing (p. 253).
It's not at all the same in an anonymus crowd. All the imposing behaviours provoke aggression in others which is not moderated by personal acquintance. They gravely disturb communal life, and to avoid this, man conforms to mass society by depriving himself of virile and imposing display. We see in all civilisation a process of Vermausgrauung of the men. Their dress becomes simple, masculine jewellery is reduced and arms are comnpletely abandoned... The less one is noticed, the better it is.

On the other hand, 'Women live with the force display, so they escape this developement.' As imposing display and eroticism are very closely related from the ethnological point of view, Eibl-Eibesfeldt's theory illuminates some aspects of the process of de-eroticisation of the male body, but it is not enough to explain everything.


Bedeutete das jetzt, das ich mir ein paar Zähne umhängen soll und Muskeln antrainieren?
Wenn Valada nichts wirre schreibt, werfe ich mich mit Freude in die Lücke. Ich habe schon zu viel gelernt heute um noch ganz richtig im Kopf zu sein.