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  1. #41
    Zitat Zitat
    Original geschrieben von Hoto
    Etwas bessere Texturen wären ja schon mal nicht schlecht, was ich so im Benchmark 2 gesehen hab, haperts an den Texturen schon etwas, allerdings nicht nur an denen.

    Ich hab zudem noch gehört das FFXI selbst bisher (im Gegensatz zum Benchmark 2) nur unter 16 Bit läuft und das dies eventuell mit dem Addon ebenfalls geändert werden soll, also das es in 32 Bit läuft (was den Himmelstexturen sehr zu gute käme), kann das jemand eventuell bestätigen?

    Auf jeden Fall finde ich es erstmal gut, das SE überhaupt an der Grafik was updatet.
    Ich spiele FFXI seit je her in 32 bit o.O
    Final Fantasy XIV β-blog & Kontaktkreis (später) > nachtwandler.eu

  2. #42
    Aber ist auch alles komplett in 32 Bit?
    Admin der ehemaligen grossen deutschen FF Seite Seed Headquarter (Seed-HQ)
    Deutsche FFXI Spieler Server Umfrage
    FFXI TrayTool V1.1e (03.11.) / FFXI Time V0.4c (13.08.) (Link führt auf Homepage)

    FFXI-Online.de

  3. #43
    Wenn ichs mir kaufe bei Okaysoft.de aber das steht noch in den Sternen.
    Jobs: 60 RNG 61 NIN 55 MNK
    Server: Odin
    WindurstRank 8
    Linkshells: Turbopuschel
    Force will win the Battle, but Style will win the Crowd.
    Profiles:
    Ninja|Ranger|Monk


    www.turbopuschel.de - www.starComa.de

  4. #44
    ich hab den alten thread mal gefüttert mit ein paar anderen threads, die hier noch so rumlagen

    werde mir das add on wahrscheinlich auch bei dvdboxoffice bestellen.

    habt ihr schon die news gelesen? jetzt bitte nicht wieder nur herummeckern, ich finde das alles grade so interessant und freu mich schon riesig drauf -_^

    ausführlicher kommentar kommt später noch ...
    BD BFM BoF BoFII BoFIII BoFIV BoFV DQ DQII ES FF FFII FFIII FFIV FFV FFVI FFVII FFVIII FFIX FFX FFXI FFMQ FFTA2 GS G GII GIII GX HMC
    IoG JC KH LAL LO SG SD SD2 SD3 SD4 LoM SSD SDDS HoM SB SO SO2 SO3 S SII T ToP ToD ToE ToF VS WA WA2 WA3 WA4 XG XSI XSII

  5. #45
    endlich mal n neues Vidoe um uns geschmack aufs Addon zu machen ^^

    hierlang
    FinalFantasy XI Stats:
    Character: Yiin
    Race: Mithra
    Nation: San d'Oria 10 | Windurst 10
    Jobs: THF 75 | RNG 63 | DRG 51 | WAR 40 | WHM 38 | NIN 37 | BLM 50 |
    Server: Odin
    Linkshell: LevieenRose, LimitBreak

  6. #46
    Änderungen durch CoP. Copy & Paste aus dem FFXIOnline Forum. Der originale japanische Text ist hier zu finden.

    Zitat Zitat
    New Promatia Stuffs:
    - New Areas and monsters have been added
    - New Promathia missions are added, however it takes certain conditions to get them.
    - A new ferry line connecting Muhara and Norg has been added
    - A player can now have a chocobo for him/herself, if certain conditions have been fufilled. Equipment for the chocobo is also added.
    - A player will be able to call this chocobo only from areas with a chocobo stable. Although the chocobo can run away if it is not given food periodically.


    Item Related:
    - The new cap for synthing skills will be increased to 110.

    (sorry I cant understand this little part)
    In connection with it, new 級種 "a under-exclusive-contract craftsman" was added. It is necessary to fulfill some conditions to become a "under-exclusive-contract craftsman."
    (Under-exclusive-contract craftsman)
    This 級種 has restriction in the contract number for every server and guild. Moreover, if it becomes a under-exclusive-contract craftsman, the offer of a synthetic request etc. will come from each country.
    Although an income can be obtained by managing an offer, a contract may be canceled if the reputation from the important person of each country is bad.
    (back to what I understand)Various items were newly added.
    More ancient weapons have been added.
    (No idea.. ^^; ) Point service was started in the CHOKOBO stable of every place. If a chocolate point is collected ...!?

    New job stuffz!

    Merit points will now give more skill.
    Musical instrument, dark magic, divine magic, summoning magic, a spirit of a departed person (??), and spying (??) can be raised to 30 skill more.
    Defense system skill, Healing Magic, Enfeebling, and Enhancing can be raised to 20 in all.
    -PLD-
    - Ability "day FENSHIVU (Defensive?)" was newly added.
    Day FENSHIVU ... Fixed time defense power is raised sharply and it is rate[ of evasion ]-downed.
    - The job characteristic "a weapon cover" was newly added.
    This allows changing weapons without resetting TP
    -THF-
    - Ability "training jar hunt" and "Snipe" were newly added.
    Training jar hunt ... If the enemy is killed with the next hit, the chance an item will drop will increase.
    Snipe ... If the enemy is killed in the next hit, exp will increase 1.5x
    - The effect of the job characteristic "a training jar hunter" and the "training jar hunter II" came to be reflected in the log.
    (no idea what this next part means, I think this is for white mage and black mages)�_ a white evil spirit -- a Taoist and 黒�_� -- a Taoist
    - The job characteristic "FESHIMIRU" was newly added.
    Hate gradually decreases.
    In connection with it, the accumulation condition of the hate decrease is changed a little with the level difference with an enemy.
    -BRD-
    - Ability "影縛り" was newly added.
    影縛り ... All motions of fixed time and an object are stopped.
    �_ Minstrel
    - Ability "utterance" and "purification" were newly added.
    Utterance ... The effect of the poetry recited next rises.
    Purification ... The poetry recited next becomes that a register strike is hard to be carried out.
    -???-
    - The rate of a success of a あや vine came to be influenced [ the attribute of a monster, and ] of the day of the week.
    -Samurai-
    - The job characteristic "a suitable distance" was newly added.
    If distance with an enemy approaches and the rate of a hit will separate, the rate of evasion will rise, respectively.
    - Ability "峰打ち" was newly added.
    峰打ち ... It is the effect of bind and Stan to an object.
    -Ninja -
    - Ability "the secret to bear" and "smoke screen" were newly added.
    The secret to bear ... Increses attack speed and evasion, lowers attack and defence.
    Smoke screen ... The rate of fixed time and evasion, and rate rise of critical evasion.
    -DRG-
    - Easy [ slight ability "the Grand Slam" and easy / "easy / slight /" ] were newly added.
    Grand Slam ... Rate rise of fixed time and critical motion.
    Easy [ slight ] ... Healing only of wyvern can be carried out. It is healing release when a battle is started.
    - The job characteristic "proud loneliness" was newly added.
    When wyvern dies, fixed time offensive strength and the rate of a hit rise sharply.
    -SMN-
    - The job characteristic "knowledge of a summons" and "the temper of smn" were newly added.
    Knowledge of a summons ... The summons brute maintenance MP is eased. (less mp to keep out?)
    Temper of smn ... The parameter of a summons beast rises, so that Existing MP is low.

    New White Magic added
    Tele Ponaji, tele Potowa, tele Pouru, tele Poroa, and new telepoints added.

    New ancient magic, such as explosion, "in DIGU nation" (???) and Meteo. (Ooooooooooooh yea )
    White magic, such as "KYUA", an "accelerator", and "ESUNA."

    no idea what the last part means so I'll just paste it. I think its for SMN.
    �_ The summons beast of five bodies was newly added. In connection with it, the new corridor has appeared in various places.
    "KETTOSHI (nothing)", "ASHURA (flame)", "TEYUPON (wind)", "FARAKU (darkness)", "Eden (light)"
    �_ The new note rear SMON disease star was added to every place.
    �_ OKUPU SMON disease stars (henceforth, OM), such as KATOBUREPASU which occupies the inside of specific area, were newly added.
    (OM)
    All the players that are in the area where OM appeared can serve as a candidate for a battle, and anyone can add an attack.
    The player moved to OM does not have penalties, such as experience value ROSUTO.
    Ich lege aber für diese Informationen nicht meine Hand ins Feuer.
    Arrive - RAISE HELL! - Leave

  7. #47
    Ist seit paar tagen schon als schlechter fake bekannt ^^


    einzig neue (seit freitag) ist :

    Chains of Promathia, the second FINAL FANTASY XI expansion pack, is almost here!

    The following version update changes are scheduled to coincide with the commencement of services for Chains of Promathia. A great percentage of these new quests, missions, items, and other updates are related to the contents of the expansion pack.

    - A new storyline will begin with the addition of Chains of Promathia to the mission menu.

    - Many new areas related to the Chians of Promathia expansion pack will be opened to players. In a similar fashion to battlefields, level restrictions will be imposed in several of these areas.

    - Four entirely new regions, as well as new areas in existing regions, will be added. It will be possible to perform searches within these new regions and areas.

    - Many new monsters will appear in the newly added areas. For further details, please read the Chains of Promathia page found in the Compendium.

    - New pieces of equipment that manifest special abilities depending on their use will be introduced.

    - New escort quests will be added. It will now be possible to cancel escort quests after they have been accepted.

    - Skillchain elements and magic burst effects will be added to avatar blood pact abilities. Also, the accuracy and damage of low-level blood pact abilities will be increased.

    - It will be possible to check a pet's TP using the command <pettp>

    - The MP cost for the white magic spell Dia II will be reduced.

    - The MP cost for the black magic spells Bio and Bio II will be reduced. The effect of these spells will now be dependent on the Dark magic skill.

    - The skillchain element for the dagger weapon skill Evisceration will be changed.

    - The recast time for the paladin job ability Cover will be decreased from 5 minutes to 3 minutes.

    - The level required for paladins to learn Raise will be reduced from 75 to 50.

    - The area effect of Etude bard songs will become restricted to a single target.

    - The casting time for the bard song Goddess's Hymnus will be decreased.

    - The dragoon weapon skill Wheeling Thrust will be enhanced.

    - Several throwing weapons will become usable by dragoons.

    - The effect of the ninjutsu Utsusemi will be completely removed by area attacks.

    - The range of parameters adjustable by the Merit Point system partially introduced in the previous version update will be expanded. An exclusive menu for adjusting the settings of this system will be available only when inside one's Mog House.

    - Several system-related adjustments will be made to Ballista.

    - A new activity called "clamming" will becoming available on the beaches of a certain area.

    - Several key items have been added to the list of items available by trading guild points. These key items will make it possible to perform special type of synthesis.

    - Players who have reached the craftsman level in a particular synthesis skill will be able to revoke their title, making it possible to raise another skill to this level without penalties.

    - It will become possible to log into PlayOnline and go directly to the FINAL FANTASY XI main page by inserting the Chains of Promathia expansion pack disc (PlayStation 2 version), or by double-clicking the FINAL FANTASY XO shortcut (Windows version). Also, a new text command will make it possible to completely log out of FINAL FANTASY XI and PlayOnline, and exit the PlayOnline Viewer. This command will shut off the power (PlayStation 2 version), or return you to the desktop (Windows version).

    Many other updates are in the final stages of testing. Further details will be announced along with the introduction of the Chains of Promathiha version update. A preliminary version update is scheduled to take place in the beginning of September, before the release of the Chains of Promathia content.

    Dates for Maintenance will be announced as soon as they are decided. The preliminary version update will not contain changes that immediately affect gameplay.

    In order to activate the contents of the Chains of Promathia expansion pack, it is necessary to complete the Expanded Services registration process from FINAL FANTASY XI's Content ID page using the registration code that comes with the North American expansion pack or the European All-in-One pack. Registering the expansion pack contents does not incur any additional FINAL FANTASY XI user fees.

    This version update is timed to coincide with the official release of the Windows version in European territories, and the commencement of worldwide service for Japan, North America, and Europe.

    It is predicted that the eight-hour time zone difference between these three areas, the influx of new players will not substantially affect the maximum number of players online simultaneously in each world.

    An unexplored world awaits you in Chains of Promathia. We hope you meet new friends and enjoy the adventure, as you uncover the secret history of Vana'diel.

    Best regards,

    The FINAL FANTASY XI Team
    Geändert von Sasuke (30.08.2004 um 13:14 Uhr)

  8. #48
    also, mal etwas zu ein paar der veröffentlichten dinge ^^

    ich war ziemlich überrascht, als sich herausstellte, dass bahamut in chains of promathia seinen großen auftritt haben würde ... betonung auf groß -_^



    seine rolle als könig der drachen hat er beibehalten. ich weiß nur nicht so recht, wie ich dazu stehen soll - ich hab ihn mir einerseits so sehr als summon gewünscht, andererseits bin ich glücklich darüber, dass er überhaupt vorkommt. außerdem ist das wieder etwas, bei dem man sich ganz an das erste FF gehalten hat, dort war er auch "nur" ein NPC.
    sieht auf jeden fall sehr krass aus °

    aber das ist ja bei weitem nicht alles. die anderen neuen NPCs, die mehr oder weniger neuen fortbewegungsmöglichkeiten und dann, dass mir alles so vorkommt, als sehe die grafik ein bisschen besser aus als sonst. auch die gestaltung der neuen gebiete sagt mir zu: sie werden sich zwar wohl nicht bei allen arealen so viel mühe gegeben haben wie mit "riverne site #A01", aber ich finds schon irgendwie originell ^^ erdbeben, bei denen die steine in der luft hängen bleiben *g*

    nun, nach den neuen infos und vor allem nach dem coolen trailer freu ich mich schon sehr auf das add on, auch wenn ich wohl erst ewig später die missionen machen können werde.
    die ganzen gameplaytechnischen detailveränderungen lass ich jetzt mal außen vor. für viele ist das ja das wesentliche, aber bei sowas bin ich immer gerne oberflächlich und freu mich am meisten über bunte und beeindruckende bilder -_^

    schade, richtig cool wärs geworden, wenn jetzt noch ein neuer summon hinzugefügt werden würde. aber was nicht ist, kann ja noch werden ... vielleicht wollen sie auch nur die überraschung nicht verderben, oder kümmern sich bei einem zukünftigen update darum, damit alle etwas davon haben.
    BD BFM BoF BoFII BoFIII BoFIV BoFV DQ DQII ES FF FFII FFIII FFIV FFV FFVI FFVII FFVIII FFIX FFX FFXI FFMQ FFTA2 GS G GII GIII GX HMC
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  9. #49
    an alle die immer neue sammons fordern:

    es gibt im mom 8 sammons für 8 elemente, wenn mir also bitte jemand einen vernünftigen grund nennen könnte ein weiteres einzuführen O_o
    Dev
    Tarutaru (w)
    Sandoria Rank 10 - Bastok Rank 10 - Windurst Rank 1
    WHM 75 - BLM 69 - PLD 56 - RNG 65 - NIN 37 - WAR 28
    Alchemy 81 - Cooking 30 - Goldsmithing 24

    www.turbopuschel.de - www.starComa-dynamis.de.vu - www.starComa.de - www.devs-home.de

  10. #50
    Zitat Zitat von dev
    es gibt im mom 8 sammons für 8 elemente, wenn mir also bitte jemand einen vernünftigen grund nennen könnte ein weiteres einzuführen O_o
    wer sagt denn schittebön, dass alle summons mit irgendeinem element in verbindung stehen müssen? mich wundert es sowieso, dass es in FFXI keine non-elementaren gibt, die sonst immer vorhanden waren.
    aber das ist nicht der grund, warum ich mir neue summons wünsche. der ist viel simpler: sie sehen halt extrem klasse aus imho und sind für mich mit das schönste an dem spiel aus designtechnischer sicht. summons interessieren mich einfach, bzw. machen das spiel (wie natürlich auch viele andere dinge) interessanter. außerdem gab es in früheren spielen der reihe immer mehr als gerade mal 8 summons (ja, ich weiß, dass man in FFXI und ja auch X viel mehr von ihnen hat und deshalb wohl erstmal weniger eingefügt wurden). dann wäre da diese sache, dass FFXI ein online spiel ist ... wenn man schon genialerweise die möglichkeit hat, neue spielinhalte über ein einfaches update hinzuzufügen und so für alle zugänglich zu machen, dann sollten sie das auch ausnutzen.
    ein anderer grund, der mich persönlich noch darüber hinaus kümmert, ist, dass FFXI bis jetzt gerade mal einen einzigen summon hat, den man noch nicht aus früheren teilen der reihe kennt (garuda, die ich auch von allen am schönsten find' ^-^°). ich fänds cool, wenn zumindest noch ein bis zwei neue avatare eingebaut werden, die neben dem shiva & ifrit standard FFXI in dieser beziehung eine mehr spieleigene note verleihen, wenn du verstehst was ich meine.

    für dich mag vielleicht nicht viel dafür sprechen, aber treffende gründe, warum es jetzt irgendwie negativ wäre habe ich auch noch nicht gehört.
    BD BFM BoF BoFII BoFIII BoFIV BoFV DQ DQII ES FF FFII FFIII FFIV FFV FFVI FFVII FFVIII FFIX FFX FFXI FFMQ FFTA2 GS G GII GIII GX HMC
    IoG JC KH LAL LO SG SD SD2 SD3 SD4 LoM SSD SDDS HoM SB SO SO2 SO3 S SII T ToP ToD ToE ToF VS WA WA2 WA3 WA4 XG XSI XSII

  11. #51
    meines wissens sollen mit der Expansion neue Summons hinzugefügt werde, auf jedenfall deutet ein neuer Dungeon, dessen Wände mit Bildern von verschiedenen Summons verziert sind, darauf hin. Kann mich aber auch irren^^. Auf jedenfall sieht man schon jetzt, dass SE versucht den verpatzten SMN job von einem "Quasiwhm-job" auf einen echten SMN job zu bringen. Wer weiss, vielleicht gibts solch gravierende änderungen dass SMN nach lvl 50 dmg dealer werden...^^
    Name: Damane
    Server: Bahamuth (seit 2 wochen)
    Nationality: San'doria Rank 10
    Main Jobs: PLD, BLM, WHM, WAR, COR, BST
    other jobs: MNK 37, BLU 43, RDM 37, SMN 37, NIN 48, THF 37, SAM 37, BRD 39, PUP 18, DRG 1, DRK 17, RNG 37

    Defending Ring, 5/5 Koenig armor, 4/5 Zenith armor, 4/5 Adaman armor, 3/3 Blackbelt items, Baykkos Haidate, Cerberus Mantle, etc...

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