Ergebnis 1 bis 20 von 607

Thema: E3 2016 - The MMX Megathread - VR, no Neo, no NX, a bit Scorpio, featuring EM 2016

Baum-Darstellung

Vorheriger Beitrag Vorheriger Beitrag   Nächster Beitrag Nächster Beitrag
  1. #9
    Ich finds ja drollig wie im Color Splash Trailer steht "meet new characters" und man nichts anderes sieht als diesen beschissenen Farbeimer. Ich glaube da schien ein bisschen der Galgenhumor von Inteligent Systems hervor die unter Miyamotos Aufsicht nicht ihr kreatives Potenzial entfalten dürfen.

    Man kann nämlich folgendes dazu finden was Miyamotos Rolle in Sticker Star betrifft:

    Zitat Zitat von Zusammenfassung aus Iwata Asks
    Paper Mario: Sticker Star started development at the end of 2009[2]. The development team thought Paper Mario was a good fit for the 3DS and initially developed it as a RPG making use of the 3DS's stereoscopic display. After E3 2010, a demo of this build was previewed to Shigeru Miyamoto, who was reportedly unimpressed, dismissing it as "just a port of the GC version"[2].

    Miyamoto requested the development team to "make a big change". Said development team was mostly composed of developers new to Paper Mario (planning and design staff being "about 90%" new, according to Kenji Nakajima"), with a few veterans brought in to help with the usage of old assets[2]. Naohiko Aoyama, who conceived the original Paper Mario's visual direction but had little involvement with its sequels, was brought in as the director.

    Following Miyamoto's impression, the development team brainstormed ideas to make the game stand out. It was eventually decided to expand the Sticker mechanic, which had initially been designed for use in puzzles, and expand it to the rest of the game[2]. As the sticker system expanded, the development team decided to abandon the partner system and traditional RPG elements such as an experience point system, with progression instead being outlined by the player getting progressively stronger stickers.

    Early in development, Miyamoto also encouraged the developers to keep the story to a minimum[3] and only use pre-established Mario characters. The decision to not focus on the storyline was also influenced by Super Paper Mario's Club Nintendo survey, which had less than 1% of the respondents citing its plotline as a strong point[2]. Producer Kensuke Tanabe also asked the team to focus on the "paper" aspect of the visuals.
    Dabei war doch die Paper Mario Serie gerade dafür bekannt viele neue und interessante Charaktere einzuführen die das Mario Universum bereichern und jetzt hat man einen nameless Toad nach dem anderen und zum millionsten Mal einen Abklatsch der Bowser Kinder. Ich befürchte unter den selben Voraussetzungen ist Paper Jam entstanden, nur konnten die Entwickler wohl diese Einschränkungen besser umgehen, aber auch dort stieß mir sauer auf dass es überhaupt keine eigenen Charaktere gab.
    Inzwischen kann man wohl sehen dass Miyamotos Einfluss den Spielen nachhaltig schädigt, der Typ sollte sich lieber eigenen Projekten widmen oder langsam in den Ruhestand gehen.

    Geändert von Klunky (16.06.2016 um 05:26 Uhr)

Stichworte

Berechtigungen

  • Neue Themen erstellen: Nein
  • Themen beantworten: Nein
  • Anhänge hochladen: Nein
  • Beiträge bearbeiten: Nein
  •