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Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    Ich habe da auch absolut keine Sorgen. ^^


  2. #2




    Edit 3: Aufgrund zu vieler Videos, habe ich mal 'nen Spoiler gesetzt.
    Geändert von Angel|Devil (16.04.2016 um 13:21 Uhr)

  3. #3
    We need more Music!



    Also insgesamt gefällt mir die Musik im Spiel schon mal sehr gut. Auch sieht das Gameplay nach viel Spaß aus.


    Zitat Zitat
    Following the reveal during the NieR Music Concert & Talk Live event at the EX Theater in Roppongi, Tokyo, Square Enix sent a press release detailing the two newly introduced characters of NieR: Automata, alongside some lovely artwork by Akihiko Yoshida.

    9S’s official name is YoRHa No. 9 Type S. He has a somewhat childish and kind personality. He’s specialized in research missions. He’s also proficient in intelligence gathering mostly via hacking. He’s actually relatively emotional and friendly for a YoRHa unit. He’s voiced by Natsuki Hanae.

    A2’s official name is YoRHa Type A N0. 2. She’s described as a “vortex of hate from the past.” She’s the prototype of the YoRHa series, and is specialized in melee attacks. She was operational before production models 2B and 9S. She doesn’t talk much, and always acted alone. Her voice belongs to Ayaka Suwa.

    We already knew 2B, whose official name is YoRHa No. 2 Type B. She’ described as the blade with a quiet will, and she’s a general purpose combat model android. While she’s very proficient in close combat with her sword, she’s also capable of long-range attacks by using her pod. Her eyes aren’t visible because she wears a combat visor. As all members of the YoRHa series, she doesn’t have an actual name, but just a denomination.

    While all emotions are banned among YoRHa troops, there are subtle differences between each, and 2B has a relatively calm personality. She is voiced by Yui Ishikawa.


    http://www.dualshockers.com/2016/04/...d-9s-detailed/




    Geändert von Angel|Devil (16.04.2016 um 13:26 Uhr)

  4. #4
    Naja, an Musik gibt's ja zu Automata scheinbar immer noch nur die zwei bekannten Stücke, alles andere (zumindest was du verlinkt hast) war ja Musik aus NieR.

    Gameplay sieht aber gut aus, mir gefällt, dass sie scheinbar die Bullet Hell-Elemente beibehalten haben. Was ich bloß schade fände (aber vermutlich der Fall sein wird), ist, wenn man wirklich nur als 2B spielt, denn das Design der anderen beiden gefällt mir irgendwie deutlich besser. ^^° Von daher fänd ich's schön, wenn man die auch steuern könnte, aber afair ging das im Vorgänger mit Kainé und Emil auch nicht, oder?

    Ich hoffe, das Spiel kommt in nicht all zu ferner Zukunft raus, und vor allem dann auch zeitnah im Westen. Ist neben P5 und XV glaube ich momentan das einzige PS4-Spiel, auf das ich wirklich gespannt bin.

    EDIT:
    Zitat Zitat
    During the event, it was also announced that NieR: RepliCant (the Japanese PS3 version of the original NieR) will be released on PlayStation Now in Japan, as reported by xenosaga7 himself.
    (Source)
    Angesichts des Preises von PSNow bin ich nicht sicher, ob ich lachen oder neidisch sein soll. Ich würde mich echt gerne nochmal an den ersten Teil ranwagen, allen voran die Replicant-Version. Ich kann mich mit diesem Steroid-Klotz aus Gestalt einfach nicht anfreunden. :/
    Geändert von BDraw (17.04.2016 um 14:17 Uhr)

  5. #5
    Aus dem Bericht zum ausgelaufenen Geschäftsjahr (2016/03) geht hervor, dass NieR Automata nicht im aktuellen Geschäftsjahr (bis 2017/03) erscheint.

    Dasselbe gilt für Kingdom Hearts III und Final Fantasy VII, aber das hätte ja auch niemand erwartet.


  6. #6
    Zitat Zitat von Narcissu Beitrag anzeigen
    Aus dem Bericht zum ausgelaufenen Geschäftsjahr (2016/03) geht hervor, dass NieR Automata nicht im aktuellen Geschäftsjahr (bis 2017/03) erscheint.

    Dasselbe gilt für Kingdom Hearts III und Final Fantasy VII, aber das hätte ja auch niemand erwartet.
    Bei Nier finde ich das tatsächlich schade, weil mir der Vorgänger sehr viel Spaß gemacht hat und ich mir eine ähnlich hohe Motivation vom 2. Teil erhoffe.

    Naja, mit der Flut an Spielen (West- und Ost RPGs) die dieses Jahr erscheinen, haben wir eh genug zu spielen.

  7. #7

  8. #8
    Bullet Hell



    Zitat Zitat
    During Square Enix’s E3 live coverage, NieR: Automata Director Taro Yoko, Producer Yosuke Saito and Director Takahisa Taura provided lots of information about the title’s gameplay, story, characters and more.

    • The gist of the story is that aliens invaded heart and deployed machine life forms to the surface. Mankind was exiled to the moon, but create androids to fight on its behalf.
    • The story isn’t only about war. There are so many things going on, and Taro Yoko would like gamers to find out what it all means when they clear the game.
    • The team is working towards a global simultaneous release in early 2017.
    • Most of the battle mechanics are finished, and they’re being fine tuned to make them more fun. The team is working on the RPG elements and on the story cutscenes.
    • The survey held at the NieR concert, fans expressed appreciation for the music of the new game.
    • 9S isn’t really a close friends with the protagonist 2B, they’re more like acquaintances. 2B is a battle-type android, while 9S is a scanner-type. The way they control when you play them is slightly different due to their abilities. Their movements are about the same, though.
    • A2 is the prototype. Her relationship with the others and, and the reasons why her clothes are ripped will be revealed within the game’s story.
    • The blindfolds are actually goggles, and the androids can see a lot of different things through them. The reason why A2 doesn’t have them will also be revealed in the story.
    • You “may or may not” be able to control A2. It’s still a secret.
    • The game is set in the distant future of Earth, so there will be ruins blended with the environment. Buildings are taken over by overgrown nature.
    • The recently release artwork was designed by PlatinumGames. They havd done a lot of work to translate it into game assets.
    • You’ll be able to configure the buttons on the controller.
    • You can lock on targets, differently from the first game.
    • The bullet barrages will return from the first game, and will happen in many different locations and situations.
    • The atmosphere that supports the game is really crucial to the franchise. The team is working on bringing it back from the first game with lighting, texture and more, but also to surpass it with the new game.
    • Today Square Enix showcased a resistance camp, where you’ll find NPCs, and this is an example of the RPG elements of the game.
    • You will be able to buy and sell items.
    • There will be sub-quests.
    • You’ll be able to upgrade weapons.
    • The peculiar camera work of the first game will return in the new one.
    • It’ll be possible to fight within the resistance camp.
    • The team tried really hard to give the game a similar feel to the first NieR.
    • Even if it’s developed by PlatinumGames, the game still includes RPG elements and the team is working really hard on them.
    • Outside of the resistance camp, there’s an area of ruins. It’s the main area similar to the plains in the first NieR.
    • In the ruins there are plenty of machine life forms to fight.
    • You can assign each of the two weapons freely to square and triangle. You can have an additional set of weapons and you can freely switch between them.
    • So far the sword, greatsword and gauntlets have been announced, while the pod take care of long range attacks.
    • If you lock on to an enemy the pod will automatically fire on that target.
    • The R2 button allows you to evade. You can evade by jumping or in any direction you like with the analog stick.
    • If you dodge with the right timing, it’ll be a perfect dodge. When you do that, you can launch a special attack.
    • Controls are actually pretty simple and anyone should be able to handle them.
    • You can attack while gliding with the pod.
    • There are a lot of areas in the map that you can jump on and explore, including many ledges that you can climb on.
    • You have to change your strategy depending on the enemies you fight.
    • There are also flying enemies.
    • Large enemies are protected by armor plates that you need to break.


    http://www.dualshockers.com/2016/06/...tory-and-more/
    Geändert von Angel|Devil (16.06.2016 um 19:35 Uhr)

  9. #9
    Das gefällt mir!

  10. #10
    Und mir erst! Extrem cooler Kampf, audiovisuell wie auch spielerisch. Habe NieR noch nicht gespielt, aber das werde ich definitiv nachholen, und Automata sieht noch so viel besser aus. Can't wait!


  11. #11
    Oh Gott, sieht das GUT aus.

    Und der Soundtrack. Der Soundtrack.

  12. #12
    Zitat Zitat von Narcissu Beitrag anzeigen
    Und mir erst! Extrem cooler Kampf, audiovisuell wie auch spielerisch. Habe NieR noch nicht gespielt, aber das werde ich definitiv nachholen, und Automata sieht noch so viel besser aus. Can't wait!
    Du der sich so für Soundtracks erwärmen kann, lässt einen der besten OSTs ever links liegen!
    Aber jo, Automata sieht richtig gut aus und hört sich noch besser an

    Nur die Alieninvasion Story klingt etwas strange, ich hoffe mal das steckt noch etwas mehr dahinter...mit dem Original Nier hat das dann wohl so garnichts mehr zu tun und spielt auch nicht in der selben Welt?

  13. #13

    Zitat Zitat
    NIER: AUTOMATA TO LAUNCH ON STEAM IN EARLY 2017
    LOS ANGELES (Aug. 17, 2016) -- NieR: Automata™, the upcoming action-RPG from SQUARE ENIX® and PlatinumGames Inc, will launch on STEAM® for PC as well as the PlayStation®4 computer entertainment system in early 2017. The highly anticipated follow up to the 2010 cult-classic NIER®, NieR: Automata tells the story of androids 2B, 9S and A2 and their battle to reclaim a machine-driven dystopia overrun by powerful weapons known as machine lifeforms.

    Developed by an all-star team consisting of producer Yosuke Saito (DRAGON QUEST® X / NIER), director YOKO TARO (Drakengard® / NIER ), character designer Akihiko Yoshida from CyDesignation, Inc. (FINAL FANTASY® XIV / BRAVELY DEFAULT®), game designer Takahisa Taura from PlatinumGames Inc. (Metal Gear Rising: Revengeance), and composer Keiichi Okabe from MONACA, Inc. (TEKKEN / Drakengard 3 / NIER ).
    Wie gut, dass ich mir in naher Zukunft einen neuen PC zulegen werde!
    Geändert von ~Jack~ (17.08.2016 um 18:36 Uhr)

  14. #14
    Zitat Zitat von Angel|Devil Beitrag anzeigen
    Bullet Hell

    Die Kugeln aus Teil1 sind wieder dabei, yay. Schöner Kampf, es sieht so aus, als könnte das Spaß machen.

    Zitat Zitat von Klunky Beitrag anzeigen

    So doch jetzt will ich mal wissen welche Version von The Weight of the World euch mehr zusagt, die von "I fuck Nicole":

    oder die von Emi Evans:
    Ich kann mich da nicht wirklich entscheiden, denn beides klingt wirklich gut und zeigt, dass man bei der Musik offensichtlich den Stil des Vorgängers beibehalten will, was ein extrem (!) gutes Zeichen ist. Die Musik aus dem Endgegnerkampf ist aber auch toll.
    Wer braucht Photobucket? Kein Schwein!
    Libenter homies id, quod volunt, credunt.
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