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  1. #12
    Das man das Schiff nicht steuern kann, finde ich jetzt nicht ganz so tragisch, auch wenn es natürlich schön gewesen wäre, wenn man die Welt auch auf dem Wasser hätte erkunden können.
    Das wohl noch nicht auf eine neue Engine gesetzt wird in Zukunft ist zwar auch schade, aber irgendwie auch nachvollziehbar. Lieber eine Engine weiter ausbauen und perfektionieren, als an einer Neuen zu arbeiten, mit der man sich dann evtl. neue Probleme ins Boot holt. Auch wenn es natürlich zur Abwechslung mal sehr schön wäre, wenn man mal nicht die typische "Tales of"-Optik hätte und alles etwas zeitgemäßer wäre.
    Interessant finde ich, dass Velvets düstere Aura extra erwähnt wird. Mal schauen wie das dann im Spiel rüberkommt.
    Was die Änderungen am Kampfsystem angeht, so bleibe ich erstmal neutral bis skeptisch. Bei jedem neuen "Tales of" wird gesagt, wir haben dies und das am Kampfsystem angepasst und letztendlich spielt es sich dann doch sehr gleich. Ob die Änderungen also wesentlich was am Feeling im Gameplay ändern werden, bleibt abzuwarten. Im Grunde klingen die Änderungen bisher aber ganz gut.

    Einen guten Umfang scheint das Spiel jedenfalls schon mal zu bieten, aber da konnte man sich ja auch bei den Vorgängern fast nie beschweren.
    Zitat Zitat

    Shorter games are becoming a bit of a trend in the gaming industry, but JRPGs remain a bastion of large amounts of content that span across tens of hours of gameplay. Tales of Berseria won’t be an exception, as Producer Yasuhiro Fukaya told DualShockers during a recent preview event.

    Fukaya-san mentioned that the main story is longer than that of Tales of Zestiria, and it should take over fifty hours to complete on its own. He himself recently played the latest built, and spent more than fifty hours just on the main scenario.

    While the gameplay duration depends largely on what the player does, Fukaya-san believes that an average gamer will probably take over eighty hours to complete the game including all the sub-events and optional content.


    That’s a lot of Tales Of goodness right there, and from what we have seen so far, it seems it’ll be time well spent.


    http://www.dualshockers.com/2016/04/...over-80-hours/

    Edit
    Auch interessant:
    Zitat Zitat
    That said, he clarified that Tales of Berseria will probably be the last title of the series released on PS3. For now there’s no information to give about the next Tales Of game, but if it was to be released exclusively for the current generation of consoles, it could make full use of the specs of the PS4.

    Fukuya-san’s personal idea is that one of the improvements that could be generated by committing fully to the current generation is the implementation of seamless transitions between exploration and battle.

    That would be different from Tales of Berseria itself, that still has a visible transition when you encounter enemies, even if the development team made an effort to make that transition as subtle and quick as possible.



    http://www.dualshockers.com/2016/04/...mless-battles/
    Geändert von Angel|Devil (22.04.2016 um 21:25 Uhr)

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