Ich habe mal etwas rausgesucht bzgl. den drei Versionen, weil es mich gerade auch interessiert hat, wo denn genau die Unterschiede liegen.
Hier mal eine kleine Übersicht:
Zitat
Birthright
The Hoshido path offers unlimited amounts of gold, and as such, experience. The player can level up characters outside of the storyline chapters by paying a fee to initiate a Skirmish, similar to using a Reeking Box. Like Awakening, map victory conditions will mostly be either rout the enemy or defeat the boss.
Conquest
The Nohr path is more structured, with experience and funds being are much more limited and more victory conditions are present such as defending a base, breaking through the enemy lines, and turn restrictions for certain maps.
Revelation
The Invisible Kingdom path is a mid-set of difficulty between the first two paths; being more difficult than the Birthright path but less difficult than the Conquest path.
Like in Conquest, certain conditions will be necessary to complete the map, but like Birthright, the majority objectives of the story are either rout the enemy or defeat the boss.
Skirmishes are included, with unlimited gold like Birthright.
All character classes from both paths are available. Also, all buildings available in My Castle in both paths are included as well.
Es ist also quasi wie Sölf bereits in seinem Post erwähnt hat.
Da sich die drei Versionen nicht nur vom Spielsystem, sondern auch von der Story her unterscheiden, will man nach Möglichkeit also alle drei spielen. Nur warte ich noch immer auf die Ankündigung der Special Edition, die dann alle drei Wege beinhaltet, da ich ganz sicher nicht dreimal den Vollpreis des Spiels zahlen werde. Nur wann diese Edition angekündigt wird, ist noch immer unklar. Ich hoffe ja immer noch, dass diese Edition dann im Sommer oder spätestens im Herbst erscheint.
Geändert von Angel|Devil (28.01.2016 um 19:27 Uhr)