1. Einleitung

Bei meinem letzten Ausflug auf kickstarter.com habe ich ein etwas unscheinbares, aber sehr interessantes Spiel entdeckt: Lords of Xulima von einer kleinen Spieleschmiede namens Numantian Games aus Spanien. Was zuerst wie ein weiterer Baldurs Gate Klon aussieht, entpuppt sich doch als sehr viel komplexere Mischung: die Kämpfe ähneln nämlich eher Final Fantasy 10 / Dragon Quest gepaart mit einem Charaktersystem wie man es aus klassischen PC-Rollenspielen wie etwa Might and Magic kennt.

Was mir so richtig gut gefällt: die Entwickler sind im regen Austausch mit der Community. Mit einem von ihnen habe ich sogar fleißigen eMail-Schriftwechsel. Er hat auch einmal kurz etwas sehr Interessantes erwähnt:

Zitat Zitat
Are you a regular visitor of certain forums? Let them know about us, and if there's enough interest we'll be glad to participate in the thread ourselves.
Ich fände es sehr spannend wenn wir hier eine ausreichend große Diskussion zusammenkriegen um ihn tatsächlich herzulocken. Bei dem geballten RPG-Wissen, das in diesem Forum herumschwirrt, sollten wir das doch hinkriegen, oder? Damit das funktionieren kann, folgen hier ein paar Infos zum Spiel...


2. Lords of Xulima


Trailer zum Spiel

Ich war einmal so frei und habe die folgenden Schnipsel von der Kickstarter-Seite kopiert, deshalb das Ganze auch in Englisch. Auf der Kickstarter-Seite gibt es dann noch in den Updates mehr Details über Waffenkategorien, verfügbare Klassen undsoweiter.

Inspiration

Lords of Xulima is inspired by the spirit of the old school classics such as Ultima, Might & Magic and Wizardry. It has also been heavily influenced by Baldur’s Gate and includes elements of Phantasy Star, Final Fantasy, Dragon Quest and even King's Bounty. Lords of Xulima subtly combines the best elements of these titles with new ideas to make a unique gaming experience in the world of RPGs.

We draw our gameplay inspiration from the old school classics. We do enjoy some of the amenities and graphics of today’s RPGs, but too often they lack the depth and challenge of the games of the past. Our goal is to capture the complexity of past RPGs and deliver them in a modern game. The elements of RPGs that we find most intriguing are the following:

  • An epic story: We love stories that are original and not afraid of being fully immersed in a fantasy world. It’s an element that seems to be missing from games recently with the exception of some Japanese productions. Lords of Xulima tells just one part of an expansive mythology that chronicles the world from its creation until its ultimate end. We have no intention of being limited to themes like “political conspiracies” or “faction struggles.”
  • A game system that rewards intelligence, imagination, and strategy: We believe a good game should depend on these skills, instead of relying on the player's reflexes, or ability to hit a complicated combinations of buttons in a few milliseconds.
  • A challenging environment: Yes, we love challenges. We love feeling small and vulnerable in a vast, dangerous world. We want our “stupid” actions to have negative consequences, and we want our accomplishments to feel like our own, because we've earned them. We don’t want to feel like success in a game is simply the result of a programmed script or tutorial that wants to convince us that we are heroes. When you succeed in Lords of Xulima, it will be because you have played carefully, fought hard and earned your victory.



Features

  • More than 60 hours of true role playing experience.
  • Create your party with up to six characters, choosing between 9 classes and more than 100 unique skills. Customize your companions for the best of both worlds: A story-driven, active main character and a party which suits your favorite playstyle!
  • Strategic turn-based combat in first person view: Battle more than 100 enemies with unique skills and powers. 16+ Epic bosses to test your mettle
  • A vast continent to explore, with different environments and climates: You are free to go anywhere you want from the beginning of the game, but take care; the lands of Xulima are extremely dangerous.
  • More than 30 dungeons: Castles, towers and temples await for you to discover their secrets.
  • The depth and challenge of old school RPG classics, but with a modern, intuitive interface. Non-linear progress, rewarding strategic play, various layers of character development & compelling story.
  • Enchanting hand-drawn 2D graphics for landscapes and maps, mixed with 3D, pre-rendered models to bring smooth animations for characters and creatures.



3. Schlusswort


Die Kickstarter-Kampage ist vorbei, es hat immerhin gereicht für eine zusätzliche Klasse, ein neues Gebiet und einen kompletten eigenen Soundtrack. Leider ist das optionale Endgame-Gebiet von Stretch-Goal 4 nicht erreicht worden. Man kann das Spiel aber immer noch vorbestellen und sich noch ein paar von den Kickstarter-Goodies gönnen.

Pre-order Lords of Xulima

Und ein paar hübsche Bildchen zum Schluss:

Oberwelt
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Kampfsystem
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