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Thema: Ninja Gaiden 3: Razor's Edge - Well, it's in a playable state now

Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    Gestern ist mir ein Artikel vor die Augen gekommen der mir tatsächlich einen positiven Eindruck von Razor's Edge hinterlassen hatte. Team Ninja scheint es wohl vollbracht zu haben Ninja Gaiden 3 mit der Wii U-exklusiven Razor's Edge Fassung spielbar zu machen.

    Ich werde hier die Stichpunkte aus dem Artikel zitieren, empfehle aber dennoch den vollständigen Artikel zu lesen:

    • Perhaps the most significant change of all is the fact that Ryu is actually responsive in Razor’s Edge. Ryu’s recovery has been shortened greatly, so players can easily cancel into a dodge or block as the situation demands.

    • Enemies have been improved. They are more aggressive, and some have access to new moves. The basic terrorist grunts and alchemists are the most obvious examples.

    • Combat has been redesigned to have a more technical feel. Enemies have more stagger animations (including wall damage/stuns). Both playable characters now have a universal grab (the Guillotine throw).

    • Charge attacks are extremely fast. Ninja Gaiden 3 introduced a charge mechanic, whereby holding down the heavy attack resulted in a powerful combo extension. The length of time needed to charge this attack has been reduced dramatically.

    • There are six weapons available to Ryu in Razor’s Edge right from the get-go. Ryu now has access to the claws, scythe, dual katanas, staff, and an as-of-yet unrevealed weapon, on top of the standard katana.

    • Karma has been redesigned to function as both the point/ranking system, as well as currency.

    • Collectible items have been reintroduced. The Golden Scarabs from the original Ninja Gaiden, and Crystal Skulls from Ninja Gaiden 2 are strewn about each stage, and can be collected for an instant Karma bonus.

    • Players can use this Karma currency to purchase upgrades for weapons and magic (Ninpo) as well as unique combat abilities and even in-game costumes.

    • The new “Cicada Surge” teleportation ability has been polished greatly since its reveal back during E3. It is an incredibly handy way to get out of overwhelming situations.

    • A new ability, called “Four Rings” has been introduced. It is a 360º shuriken attack that stuns enemies surrounding Ryu, and can be tacked on to combos on-the-fly, much like ordinary shuriken attacks.

    • Ultimate Techniques can be used even when Ryu/Ayane’s weapons aren’t glowing red, simply by holding down and charging a heavy attack (much like in Ninja Gaiden 2). Ultimate Techniques have two charge levels once again.

    • Ninpo is still earned through combat. However, you can keep your Ninpo charge between encounters now, allowing you to cast magic or save it as you see fit.

    • Bosses have life gauges now. You can see their health on the bottom of the screen.


    Passend dazu hat der Autor ein off-screen Video bereitgestellt in dem einige der Gameplay-Änderungen gezeigt werden:



    Zu Ayane gibt es auch ein Gameplay Video.


    Negative Punkte stellen die Erwähnung von instabilen 60 Bilder pro Sekunde dar, die zwar weit weniger Schlimm sind als noch in NG3 aber immer noch vorhanden sind. Ein Punkt der bis zur Veröffentlichung hoffentlich verschwunden oder zumindest minimiert wird. Und nicht zu vergessen das da immer noch das beschissene Kunai-Klettern aus NG3 ist.

    Da das Kern-Gameplay aber weitgehend wiederhersgestellt wurde und Razor's Edge keine unspielbare Peinlichkeit wie seinerzeit NG3 darstellt habe es mir erlaubt die entsprechenden Posts aus dem ursprünglichen Thread in ein eigenes Thema zu verschieben.

    Geändert von Master (21.10.2012 um 14:15 Uhr)

  2. #2
    Zitat Zitat von Master Beitrag anzeigen
    Negative Punkte stellen die Erwähnung von instabilen 60 Bilder pro Sekunde dar, die zwar weit weniger Schlimm sind als noch in NG3 aber immer noch vorhanden sind. Ein Punkt der bis zur Veröffentlichung hoffentlich verschwunden oder zumindest minimiert wird. Und nicht zu vergessen das da immer noch das beschissene Kunai-Klettern aus NG3 ist.
    Würd da echt noch warten.

    Nicht das vielleicht doch noch das Tablet etwas an der Leistung zehrt, selbst wenn es auch nur sehr wenig ist, um gerade die stabile 60fps Marke zu erhalten. Könnte ja noch einen minimalen Unterschied ausmachen (oder etwas Feintuning bis Release). Wenn es überhaupt gehen soll, dass die WiiU ohne Tablet auskommt und sich ausschließlich mit dem ProController navigieren/spielen lässt.

  3. #3
    Zitat Zitat von NTE Beitrag anzeigen
    Würd da echt noch warten.

    Nicht das vielleicht doch noch das Tablet etwas an der Leistung zehrt, selbst wenn es auch nur sehr wenig ist, um gerade die stabile 60fps Marke zu erhalten. Könnte ja noch einen minimalen Unterschied ausmachen (oder etwas Feintuning bis Release). Wenn es überhaupt gehen soll, dass die WiiU ohne Tablet auskommt und sich ausschließlich mit dem ProController navigieren/spielen lässt.
    Ich denke nicht das die Darstellung des Inventars und der Moveliste auf dem Tablet so stark an der Leistung der Konsole zerrt. Anders könnte es sich allerdings Verhalten wenn man das Game auf den Bildschrim laufen lässt. Aber da müsste man abwarten...

    Das Spiel lässt sich übrigens auch mit dem Pro Controller steuern. Allerdings...



    ... plane ich mit diesem Controller zu spielen, sollte bis zu dem Zeitpunkt an dem ich mir eine Wii U besorgen werde nicht eine bessere Alternative erscheinen. Für Action-Schnetzler ist es meiner Meinung nach unvorteilhaft den rechten Stick über den Frontknöpfen positioniert zu haben.

    Geändert von Master (22.10.2012 um 20:29 Uhr)

  4. #4
    Ein neues Video und eine PR-Meldung mit Infos:



    Zitat Zitat
    When the revolutionary Wii U console launches across North America on Nov. 18, the lineup of available games will include a riveting action title with features unavailable on any other system. Nintendo has confirmed that NINJA GAIDEN 3: Razor’s Edge for Wii U will launch with new weapons and characters, a redesigned battle system and online multiplayer modes* that let fans savor the adventure together. The game is a powerhouse addition to what promises to be a spectacular software lineup for Wii U.

    In NINJA GAIDEN 3: Razor’s Edge, the enigmatic warrior Ryu Hayabusa must fight to lift a curse that threatens to destroy him. Whereas the original NINJA GAIDEN 3 included only three weapons for players to choose from, this new version offers six weapons – Sword, Claws, Scythe, Dual Katana, Staff and Kusari-Gama – each with its own unique strengths. The number of available Ninpo has also been increased from one to three.

    The following features and enhancements in NINJA GAIDEN 3: Razor’s Edge are exclusive to Wii U:

    Ayane as a playable character: In previous versions of the game, Ayane appeared only briefly in one cut scene. Now players can help her progress through her own exclusive chapters using a special set of weapons and Ninpo attacks.

    Character-progression system: Using Karma points earned during game play, players can upgrade weapons and Ninpo, learn new moves, increase their HP level and unlock new character costumes.

    Ryu and Ayane playable in co-op mode: For the first time, players can use Ryu or Ayane to represent themselves in the game’s online co-op mode.

    Test of Valor battle areas: Each chapter includes a hidden battle area called Test of Valor. Upon finding hidden Crystal Skulls, players will be transported to these areas to face down waves of enemies and classic NINJA GAIDEN boss characters with new moves.

    Wii U GamePad Functionality: Using the Wii U GamePad, players can easily change weapons or Ninpo attacks, and also quickly reference the button inputs required for various combo attacks without ever stopping the action.

    Additional Playable Characters: After the launch of the game, additional playable characters will become available as free downloadable content. More information about these characters will be revealed at a later time.

    More Tenacious Enemies: The Wii U version of the game restores enemies’ ability to fight when severely wounded, requiring players to stay nimble with their battle strategies.
    Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge is rated “M” for Mature by the ESRB. For more information, visit http://ninjagaiden3.nintendo.com
    Bei der Gelegenheit habe ich den Startbeitrag generalüberholt und mit diversen nützlichen Infos beschmückt.

    Jedenfalls haben mich die aktuellsten Infos zu dem Game ziemlich gehyped. Ich würde sagen mit Ninja Gaiden II-2 (denn danach sieht das ganze aus) ist Razor's Edge wieder an Bord. Und ich ebenso.

    Geändert von Master (26.10.2012 um 16:19 Uhr)

  5. #5
    Ich sollte vermutlich mal Ninja Gaiden Black und Ninja Gaiden II durchspielen...wenn die Spiele doch nur nich so brutal schwer wären ;_;

  6. #6


    Ich bin mal gespannt ob das Ding eine USK-Freigabe bekommen wird. Immerhin sieht das Game sehr stark nach einem legitimen Nachfolger von Ninja Gaiden II aus, weswegen ich eher davon ausgehen werde das man sich das Game aus dem europäischen Umland besorgen muss.


    Zitat Zitat von Bjoern the Smexy Beitrag anzeigen
    Ich sollte vermutlich mal Ninja Gaiden Black und Ninja Gaiden II durchspielen...wenn die Spiele doch nur nich so brutal schwer wären ;_;
    Normal und alles darunter ist eigentlich ziemlich gut machbar. Und wenn NGII zu schwer sein sollte dann gibt es immer noch die Sigma Version, die generell sehr viel einfacher ist.

  7. #7


    Zum Vergleich der NG3 Launch Trailer.

    Auch wenn ich mir die Wii U erst viel später kaufen werde, freue ich mich schon darauf den echten Nachfolger von Ninja Gaiden II spielen zu können.

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