Zitat Zitat
Metal Gear Rising Revengeance - New VR Missions DLC Info

Platinum have revealed more information on the Metal Gear Rising VR Missions DLC via the latest Development Blog. The VR Missions DLC in Rising will consist of 30 missions featuring a virtual-reality look inspired by the original Metal Gear Solid: VR Missions.

First DLC is called the "Soul Snake Wooden Sword". A special wooden sword infused with the soul of Solid Snake and every time you swing it, you will hear Snake’s voice.

VR19 : Unarmed Combat Training. A street fighter style mission which is fighting with bare hands against cyborg with side-scrolling game's fixed camera. In VR 21, you will be able to control the Dwarf Gekko to stun all the cyborg soldiers in the darkness long stage.

Second DLC is Sam! Not much details have been given but looks like you will be able to control Sam to against Ray and others cyborg. Third DLC is LQ-84i! Again, stay tuned for more info.

The VR Missions are PS3-exclusive only in North America. In Latin America and Europe, the DLC will be available for the Xbox 360 as well. The first DLC will be available for download in early April. Price 300 yen or $3.

Quelle

DLC-Krempel mit Jetstream Sam und LQ-84i... Well, now that's interesting.

Zitat Zitat von thickstone Beitrag anzeigen
Aber schön, dass ihr mehr Spaß habt ^^
Den habe ich durachaus, auch wenn ich einige deiner Kritikpunkte nachvollziehen kann. Die Kamera kann sich tatsächlich manchmal störend auf das Parieren auswirken, weshalb ich schon öfter einen Kampf nochmals neu starten musste. Ein weiterer Störfaktor, welcher auch schon in Ninja Gaiden (vorallem Teil 2) zum Vorschein kam sind Off-Screen-Attacken. Schüsse sind besonders nervig und versauen einem schnell einen No Damage-Run. Merkwürdig finde ich auch den Umstand das beim Anpassen des Charakteres der Checktpoint neugeladen wird.

Aber das Positive überwiegt die negativen Sachen bei weitem. Die Kämpfe sind unglaublich intensiv, vorallem wenn man auf S-Rankings spielt und keinen Schaden kassieren will. Es macht vorallem Spaß die Schwächen des Gegners ausfindig zu machen und dann entsprechend zu reagieren. Irgendwie erinnert mich das Spiel stellenweise an Ninja Gaiden, wo man auch effizient verteidigen und angreifen muss. Wenn perfekte Parierer gelingen ist das unglaublich zufriedenstellend.