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Oh man, I hit the OMG point and the game is SO GOOD.

Between the town inhabitants and their relation stories, the lands to explore, the quests, and the AWESOME storyline, this is starting to get up to XG/XS level fast.
Klingt gut, vielleicht hält das Realtionssystem ja wirklich, was ich mir davon versprochen habe.

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The cutscene direction is so freaking good. Takahashi/Monolithsoft have some of the finest cutscene directors out there. All the major scenes are as well directed and EPIC as the big scenes from XS ep1/3. I've already seen cutscenes in XB that are better than any cutscene from FFXIII
Man, wenn sie nur die Chardesigns ordentlich gemacht hätten, dann könnte man die Cutscenes wenigstens richtig genießen *g*

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-Shop menu is TERRIBAD. Trying to compare whether the item for sale or trade is an improvement over your current equip on the characters takes forever and don't even get me started on buying art books you already have and have used.

-Likewise equipping is terrible. When I say I spend 45 mins customizing my equipment, I don't mean I take that long because there is just so much to think about. No, to go through all your stuff and remember to unequip gems on your current equip before comparing it and equipping new stuff and all the other hassles. Basically everytime you want to change everyone's equip to stuff you've picked up lately, expect to spend at least 20 mins because the equipment screen is godawful.
Hmmm... ich weiß ehrlich gesagt nicht, wie man sowas heutzutage noch versauen kann. Hab zwar selber jetzt keine Hand angelegt und eventuell wird ja übertrieben, aber mir ging z.B. schon das Equipsystem in DQVIII gehörig auf die Nerven, bei dem man diese einzelnen Taschen hatte, von denen jede nur wenig Slots bot. Das hier klingt ja auf eine andere Art übel.
~20 Minuten für Ausrüstungswechsel sind vielleicht in einem TRPG in Ordnung, aber doch nicht in einem gewöhnlichen.

Dass es kein Tagebuch gibt scheint ein wenig Faulheit zu sein. Er hat schon Recht, wenn man Ewigkeiten mit Nebenmissionen verbringt, dann vergisst man schon mal ein paar Elemente. Aber man kann diese ja im Internet wieder nachlesen, von daher eigentlich nicht zu wild.

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First, you can save anywhere. Holy shit, a JRPG without save points.


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Second, you can instantly warp to any major landmark you've been to before. Almost as soon as you begin the game, really. No waiting for airships or anything.
Sehr schön, dass die Entwickler da bei der Größe der Welt mitgedacht haben (ok, war auch im Trailer schon zu sehen, dass es viele Teleportmöglichkeiten gibt). Hoffentlich ändert sich in der Landschaft auf Zeit nicht zu viel, so dass man dann doch als erkundender Spieler wieder gezwungen wird, alles zu Fuß mehrmals abzuklappern *g* (nein, im Prinzip wäre das sogar noch besser - zumindest, wenn man nen Guide hat, der einem sagt, wann sich was ändert ).