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Thema: Diablo II 1.13

Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    Zitat Zitat von Dragonlady Beitrag anzeigen
    Schöner neuer Ava übrigens.
    Thanks ! Es muss ja auch zur Signatur passen, die ich wohl aber noch bissel aufbessern werde. Und bis die Seite rauskommt .... who knows !

    Zitat Zitat von SirTroy Beitrag anzeigen
    Ich kann Diablo 3 kaum erwarten, schade das es erst nächstes Jahr veröffentlicht werden. Unter den umständen erwarte ich ein koomplett Bugfreies spiel mit so viele Features das ich da mindestens 200 Stunden dran sitze xD
    Es gibt aber noch keine Angabe in "welchem Jahr" Diablo 3 erscheinen wird.
    Ein Bugfreies Spiel ist etwas viel verlangt finde ich. Aber auf Blizzard ist immer verlass gewesen, dass sie irgendwann doch alles gefixed haben. Das beste Beispiel hierfür ist Patch 1.13 für Diablo 2. Und welche Umstände ?

    Features machen ein Game noch lange nicht aus. Die Diablo Reihe hatte bisher immer genug Features gehabt. Der Spielspaß hat sich bei Diablo noch nie überwiegend nur wegen den Features zusammengesetzt .

    Und du wirst dich mit dem Game auf jedenfall mehr als 200 Stunden beschäftigen können, dass Battle-Net lässt grüßen . Hier muss man dann auch mal schaun wie die das machen. Gibt ja viele Gerüchte dazu -.-" .
    Kommt eben darauf an wie lange du Spaß an einem Charakter hast oder ob du gleich Zwei oder noch mehr auf einmal spielen musst, oder ob du alle Schwierigkeitsgrade spielst, oder eben nicht. Kenne auch Leute die nur normal gespielt haben bei Diablo 2 ...

    Gruß: Erzengel

  2. #2
    Zitat Zitat von Bashiok
    “We traveled for an eternity...” - Marius

    Travel no longer my friends - the Diablo II 1.13 Public Test Realm is LIVE!

    Q: How do I begin testing on the PTR?
    A: When you start Diablo II change your Battle.net gateway to “ClassicBeta”. When you log in the 1.13 patch will be applied to your game and you can begin testing the changes made in the patch. Since it's a new realm you'll need to create a new account.

    Q: I don't see the ClassicBeta realm in my gateway list!
    A: Log into one of the other gateways first, then back out and the classicbeta realm will appear.

    Q: What if I want to play the normal game again?
    A: Simply choose any of the other (non-PTR) gateways. Your game will be reverted to version 1.12 and you’ll be able to play on the live realms as normal.

    Q: Where are my characters?
    A: The PTR realm is separate from the live realms so your current characters aren’t carried over. You’ll need to create a new character to begin testing. But, cheats are enabled and you may use the following cheats by typing them into chat while in a game:
    Gold # - Will provide the amount of gold specified
    Level # - Will increase your level to the number specified
    Waypoints 1 - Will activate all waypoints. You must still reach an act before that act’s waypoints will be unlocked with this cheat.

    Q: What happens to my characters once the PTR testing period ends?
    A: They remain on the PTR realm to be removed once the test ends. Characters on the PTR realm won’t transfer to the normal realms.

    Q: How long with the PTR run for?
    A: As long as we deem necessary to ensure the patch and changes are solid.

    Q: Where can I give feedback and what kind of feedback do you want?
    A: All 1.13 PTR feedback and bug reports should ONLY be posted in the Diablo II Test Realm Forum here: http://forums.battle.net/board.html?...01702&sid=3000

    • All post should have a subject line that clearly describes the bug or feedback being given
    • Use the search feature to ensure a thread doesn’t already exist before posting
    • When reporting a bug include as much information as you can, including steps to reproduce it if possible
    • Any non-constructive posts may be deleted and the poster’s privilege to post revoked
    • This is a chance for you to ensure the 1.13 patch includes changes and balance tweaks that you think would lead to a better overall experience. Getting the information to us in a clear and logical way helps us understand your view and makes it easier for us to collect feedback for any potential updates to the 1.13 patch before release.

    Q: What is the new "Mystery" mentioned in the patch notes?
    A: It's related to the respec system implemented in the patch and can grant additional respecs beyond the three given for completing the Den of Evil quest in each difficulty. You'll have to play to find out how though.

    --------------------------------------------------------------------------
    - Patch 1.13
    --------------------------------------------------------------------------

    A new Mystery has been revealed!

    - Players of Hell Difficulty Realm games are hereby warned once again,
    that a series of new and challenging tests await you! The answer lies
    within Diablo's Bosses, which span across the world from the Den of Evil
    to the Throne of Destruction...


    Major Bugs

    - Fixed an item dupe bug.
    - Video improvements for Intel Mac machines with OS 10.5 or greater.


    Minor Bugs

    - Uber Mephisto now checks for both Uber Baal and Uber Diablo to be killed before spawning summoned minions (Before he would only check for Uber Baal).
    - The game will no longer stop and then restart the game music after the window loses and then regains focus.
    - Fixed an issue where the game window would minimize when running in windowed mode when it lost focus.
    - Fixed an issue where the game window wouldn't center properly when it was created.

    Specific changes/improvements

    - Respecialization is now possible! Completing the 'Den of Evil' quest will now additionally reward 1 free respec which can be saved. Players who have already completed this quest should receive 1 free respec in Hell difficulty.
    - Increased the drop rate of high runes.
    - Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported (hooray widescreen users).
    - Some rare drop items now have an orange color. i.e. Runes and items required for Uber Tristam.
    - Modified the gold bank limit to be a flat cap not bound by level.
    - Nightmare/Hell WilloWisps champions/uniques have had their damage greatly reduced.
    - Removed the requirements to create a hardcore character.
    - Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
    - Uber Mephisto and Uber Baal's summoned minions no longer give experience.
    - Removed Oblivion Knight's Iron Maiden curse.
    - Hellfire Torch Firestorm proc rate has been reduced to 5%.
    - Users can now toggle the display of text over the Health and Mana globes by clicking on the bottom area of each orb.
    - Updated two Act 5 mercenary names to Klar and Tryneus.
    - When creating a single player game, pressing the 'Enter' key now automatically creates a Hell difficulty game if possible.
    - When creating a game, each difficulty button is now bound to a unique key: Normal 'R', Nightmare 'N', and Hell 'H'.
    - The 'Enter Chat' Button in the battle.net waiting room is now bound to the 'Enter' key.
    - Added the windows system buttons to the game window (MIN, MAX, CLOSE).
    - Added new command line parameter '-nofixaspect' which allows users to not fix the aspect ratio to 4:3 when maximizing windowed mode. This lets the game 'stretch' to fill your monitor.
    - Added support for '-sndbkg' command line switch. This enables sound in background.
    - Added support for '-nosound', '-window', and '-windowed' command line options.


    Revised Skill balance for Player Character classes


    Amazon

    -Immolation Arrow - Increased radius of Explosion effect by 33% and Immolation effect by 50%.
    -Immolation Arrow - Explosion effect damage increased by 20%.
    -Immolation Arrow - Increased base duration by 33%.


    Assassin

    -Shadow Master - Increased resistance range per point from 5-80 to 5-90.


    Barbarian

    -Whirlwind - Reduced initial mana cost by 50%.
    -Masteries - Changed critical strike chance from 0-25 to 0-35.


    Paladin

    -Blessed Hammer - No longer ignores resistances of undead and demons.


    Druid

    -Werebear - Damage bonus increased by 15% across all ranks.
    -Werebear - Increased health by 25% and armor by 1% per point.
    -Shockwave - Synergy from Maul adds 5% damage per point.


    Necromancer

    -Blood Golem - Removed negative shared life effect (player no longer loses life when golem takes damage).
    -Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100% to 70% - 120% of corpses health.
    -Poison Nova - Increased base damage by 15%.


    Sorceress

    -Firewall - Synergy receives 1% damage per point of Inferno and Blaze and 4% per point of Warmth.
    -Blaze - Synergy receives 2% damage per point of Firewall and 4% per point of Warmth.
    -Hydra - Increased base damage by 15% per rank.
    -Hydra - Increased base speed of Hydra projectile.
    -Hydra - Reduced cooldown by 25%.
    -Lightning Mastery - Reduced overall effect by 15%.
    Source: Battle.net Forum

    Neu skillung möglich? Yay!
    Jetzt wüsste ich nur gerne ob das auch für die Statuspunkte zählt... das die Hellfire Torch nur noch zu 5% triggert finde ich auch gut, 25% hat das Spiel viel zu oft abstürzen/laggy lassen werden.
    Weiß vllt. jemand ob es einen Fix für die extrem krassen Startzeiten unter Windows 7 gibt? Wenn ich auf die Verknüpfung klicke dauert das erst mal 5-8 Minuten bis das Spiel startet...

  3. #3
    Zitat Zitat
    - Support for blit scaling in windowed mode. The game can now be maximized to the largest 4:3 resolution supported (hooray widescreen users).
    Heißt das, höhere Auflösung? Falls ja, hurra, falls nein... gibt's immer noch inoffizielle Mods...

    Zitat Zitat
    - Modified the gold bank limit to be a flat cap not bound by level.


    Zitat Zitat
    -Blessed Hammer - No longer ignores resistances of undead and demons.
    Kein Wunder, dass es jetzt Respec gibt. Hammerdin rage guaranteed...

    Zitat Zitat
    -Blood Golem - Removed negative shared life effect (player no longer loses life when golem takes damage).
    Hey, endlich kann man das Vieh auch mal beschwören, ohne sich damit in Lebensgefahr zu begeben...

    Zitat Zitat
    -Corpse Explosion - Increased base damage dealt from 60% - 100% to 70% - 120% of corpses health.
    }

    Ein paar Neuerungen sind ganz nett, aber im Grunde hätte ich "mehr" erwartet, wenn ich auch nicht genau sagen kann, was...

  4. #4
    Huhu !

    Habs auch heute schon gelesen bzw. gestern.
    Also bis jetzt hören sich die neuen Änderung schonmal gut an, und einiges was verändert wurden ist vielleicht auch noch nicht wirklich Preis gegeben. So denke ich mir aber auch "hmmm könnte noch mehr sein", aber warten wirs erstmal ab.

    Die Aktbosse droppen nun auch besondere Items (diese Items haben einen orangenen Schriftzug), wahrscheinlich Questgegenstände (lol was sonst ) für Stat- und Skill Resett munkelt man ja.
    Was auch wirklich toll und sinnvoll ist da snun die höheren Runen mit einer viel größeren Wahrscheinlichkeit droppen. Vorher war dies ja echt fast unmöglich und man musste sich selber bis Hell rushen lassen um da dran zu kommen, dass war schon wirklich dumm gewesen damals und haben das Game sehr unausbalanciert gemacht meiner Meinung nach.

    Zitat Zitat
    - Nightmare/Hell WilloWisps champions/uniques have had their damage greatly reduced.
    Das finde ich ja wirklich toll ! Diese kagg Dinger waren seit Jahren verbugged oder wie Blizzard sagen würde "zu stark" ... Mein Hass Gegner Nummer 1, und sicherlich nicht nur meiner, wurde endlicht entschärft !

    Zitat Zitat
    - Greatly reduced the explosion damage dealt by Fire Enchanted monsters.
    Auch gut, denn der Schaden davon wahr echt oft unberechenbar. Mal besiegt man des Monster, oft z.B. einer beim hohen Rat, 20 mal und es passiert nichts, dann besiegt man ihn nocheinmal und dann haut die Explosion unlogischerweiße voll rein ô.o ....

    Und joar Rest klingt auch gut und sinnig. Werde aber denk ich nicht auf dem Test Realm spielen. Wenn warte ich bis der finale Patch da ist und wenn ich mal wieder Lust habe auf das Spiel. Da würde ich echt erstmal gerne mehr hören über diese "neuen Herausforderrungen" und wie es mit der Spielbalance so ist.

    Gruß: Erzengel

  5. #5
    Zitat Zitat
    Die Aktbosse droppen nun auch besondere Items (diese Items haben einen orangenen Schriftzug), wahrscheinlich Questgegenstände (lol was sonst ) für Stat- und Skill Resett munkelt man ja.
    Naja, wenn ich es geschafft habe, Baal zu besiegen, sollte mein Charkter in der Regel keine Skillneuverteilung mehr brauchen...

    Zitat Zitat
    Was auch wirklich toll und sinnvoll ist da snun die höheren Runen mit einer viel größeren Wahrscheinlichkeit droppen. Vorher war dies ja echt fast unmöglich und man musste sich selber bis Hell rushen lassen um da dran zu kommen, dass war schon wirklich dumm gewesen damals und haben das Game sehr unausbalanciert gemacht meiner Meinung nach.
    Ich zitiere aus dem Diblo 3-Forum:

    Zitat Zitat
    Runes are still incredibly rare.. .000001% drop rates are now doubled.. Yay?

  6. #6
    Wie gesagt, man munkelt nur das man dafür diese Items braucht.
    Und Skill und Stat Resett ist doch okay, manchmal ärgern sich Spieler das sie paar Punkte in Enerie verschwendet haben, oder paar Punkte zu viel in irgend einen Skill, und manchmal hat auch ein Spieler das Peech sich zu verklicken.

    Das mit den High Runes ist auch klar das die Changen immer noch sehr niedrig sind, sie überhaupt auf normalem Weg zu finden. Nur es geht ja auch darum das Runen wie Ist oder Mal auch schon ein klein weniger häufiger auffindbar sind. Vielleicht ändern sie ja noch was !

    Gruß: Erzengel

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