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Thema: Tutorial: FO3- Körperteile und - Kleidung bearbeiten

  1. #1

    Tutorial: FO3- Körperteile und - Kleidung bearbeiten

    Zwecks bessrer Verbreitung stelle ich mein englisches Tutorial mal direkt hier ein.
    Vielleicht überkommt es mich gelegentlich, das zu übersetzen, allerdings hoffe ich inzwischen auf einen funktionsfähigen NIF- Exporter.

    Solange müssen wir mit Bearbeitung existenter Meshes, sprich bloßer Verformung (denn die Vertex- Zahl darf nicht geändert werden) oder Ausblenden per Alpha (da Bethsoft offenbar immer fauler wird und die Meshes nahezu aus einem Stück bestehen) vorlieb nehmen.

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    Voila, here is the first edited body mesh in FO3:
    reworked boobies, reworked uvmap.





    How to do?

    - Open for example this mod http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=570 in NIFskope 1.0.16 final.
    - Mark the 32 NiTriShape ARMS and click the Menu FILE > EXPORT > EXPORT .OBJ.
    - Import this WAVEFRONT/.OBJ into Blender and rework it.
    Warning: if you import a body part as .nif into Blender you will lose vertices, and the edited mesh causes a game crash!
    Warning 2: don't change anything on vertex/ edges/ face count! Don't remove duplicates!

    - Export your mesh from Blender as WAVEFRONT/ .OBJ and import it via NIFskope FILE > IMPORT > IMPORT .OBJ into your highlighted NiTriShape.

    Now you have to do some adaptations in NIFskope:
    - Rename the NiTriShape (you will get SCENE ROOT) in BLOCK DETAILS window via rightclicking > EDIT STRING INDEX > ARMS [1] in our example.
    - Delete the NiTexturingProperty via highlighting > CTRL +DEL.
    - Resize your imported .obj (it's between legs) via highlighting the NiTriShape > TRANSFORM > SCALE VERTICES to X,Y,Z 10,000 and press SCALE button. Now your mesh fits the gap exactly.
    - Adjust the property count of your NiTriShape: NiMaterialProperties and BSShaderPPLightingProperty have to persist, the other properties have to be deleted
    -- reduce the amount of properties to those number
    -- rightclick Properties > ARRAY > UPDATE.
    - Adjust the Normals:
    -- Highlight the NiTriShapeData.
    -- Rightclick in BLOCK DETAILS window the line CENTER and click UPDATE CENTER/ RADIUS.
    -- Rightclick in BLOCK DETAILS window the line NORMALS > MESH > FACE NORMALS
    -- Rightclick in BLOCK DETAILS window the line NORMALS > ARRAY > UPDATE.
    - Save your .nif and test it ingame.

  2. #2
    hey, der link geht nicht

  3. #3

    Users Awaiting Email Confirmation

    Stimmt funtzt nich neu uploaden pls.

  4. #4
    Das wird nicht mehr neu hochgeladen da es veraltet ist.

    Nutzt lieber diese Tut für Klamotten.
    http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=963

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