-Fix compiler occasionally freezing when attempting to save a script
-Make local variables take precedence over objectIDs in cases of name collision
-Fix crash with GetEquippedItems after unequipping slotless items
-IsModelPathValid now works with non-simple models like NPC and Hair
-Remove delay between calling InsertInInputText and seeing the displayed text updated
-Empty strings are no longer displayed as "NULL" with the %z format specifier; instead nothing is displayed
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@Growlf: sicher, dass das an keinem Plugin liegt?
Normalerweise kommt deswegen nämlich keine Meldung.
Ich meine eine solche Meldung mal im Zusammenhang mit RGO gelesen zu haben, allerdings noch nie ein solches Verhalten in dem Zusammenhang. Wäre aber mein Verdächtiger #1.
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Ich kam, sah, und konnte meinen Augen nicht trauen
Reading: George R.R. Martin - "A Clash Of Kings" Playing: ALttP (SNES) Watching: Squid Game (Staffel 2) Listening: The Halo Effect - "March Of The Unheard"
Reading: George R.R. Martin - "A Clash Of Kings" Playing: ALttP (SNES) Watching: Squid Game (Staffel 2) Listening: The Halo Effect - "March Of The Unheard"
-Add operators *=, /=, and ^=
-Operators == and != support array comparisons
-Fix GetNthEIScript return type
-Improve script error reporting
-Fix crash with GetTeleportCell
-Reduce compiled size of integral operands in script bytecode - this helps alleviate a bug in the default compiler, but does mean that scripts using the obse expression handler and compiled in v0018 beta 2 must be run in v0018 beta 2 or later.
-Fix crash compiling function scripts taking more than the maximum 10 arguments
-GetDoorTeleportRot returns z-rotation instead of x-rotation
-SetDoorTeleport correctly sets rotation
-Fix crash with some combat style functions
-Fixed a bug in which a string variable's owning mod was not always properly recorded, leading to potential bloat in the co-save file
-import modwatershader console command as con_modwatershader (actually done in v0004)
-miscellaneous internal bug fixes and tweaks
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Ich kam, sah, und konnte meinen Augen nicht trauen
-GetWaterShader
-SetOLMPGrids, GetGridsToLoad, OutputLocalMapPicturesOverride, con_OutputLocalMapPictures
-GetRaceReaction
-GetBaseAVC alias for GetBaseActorValueCode
-SetCurrentHealth
-TriggerPlayerSkilluse/C
-ModPlayerSkillExp/C
-Get/SetPlayerSkillAdvances/C
-Operators: * defined for strings, -= for numbers, unary # shortcut for ToNumber
-Enable support for select OBSE commands in quest/dialog conditions (currently only GetPCTrainingSessionsUsed and IsAmmo supported)
-Fix SetBookSkillTaught
-Make Get/Set/ModEquippedXXX commands work with multi-slot apparel
-Fix inconsistent behavior with ar_Insert, ar_Size, and ar_Erase
-SetName/Ex update map menu immediately when changing the name of a mapmarker
-Fix crash when comparing empty strings
-RunScriptLine and RunBatchScript now return false if errors occur, true if successful
-Fix literal integral operands in range 0-255 being treated as negative at run-time
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Ich kam, sah, und konnte meinen Augen nicht trauen
-GetRaceScale,
-GetCurrentPackage, GetCurrentEditorPackage
-GetWorldspaceParentWorldSpace
-QuestExists, GlobalVariableExists
-StringToActorValue
-Fix MapMarker bugs from b3
-Fix GetEquipmentSlot and GetequippedObject with the Torch/Light slot
-Fixes for OutputLocalMapPicturesOverride
-Fixes for Set/ModEquippedCurrentHealth
-Fix for errant problems with array access
-Fix for various expression parsing errors
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Ich kam, sah, und konnte meinen Augen nicht trauen
Update: we've updated the files to fix:
-Crash with GetCurrentPackage if calling actor has no package
-Crash creating an array if no arrays exist in the .obse file (or .obse file does not exist)
Same download link, thanks for the quick and helpful bug reports.
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Ich kam, sah, und konnte meinen Augen nicht trauen
Many thanks to beta testers for helping us move toward a stable release.
A couple of requests to help expedite testing:
-Players, please clean your savegames. This involves disabling any mods which make use of OBSE 0018, saving your game, re-enabling your mods, and continuing from your cleaned save. Recommended for all beta testers, but particularly those who have seen errors along the lines of:
-Modders please mention the above in your relz threads.
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Aber jetzt der eigentliche Grund für den Post: ScriptViewer (Direktlink)
Ein kleines Tool damit man auch mit den Fehlermeldungen was anfangen kann. Damit wir der "Offset"-Wert am Anfang einer Zeile angezeigt, so dass sich die Quelle der Fehlermeldung leichter lokalisieren lässt.
+1
PS:
Ihr dürft ruhig auch was sagen, der Thread ist nicht nur für mich reserviert.
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Ich kam, sah, und konnte meinen Augen nicht trauen
Ist das eine ersetzte 18 beta 4, weil eine neuere Version ist nicht zu finden ? (also so eine OBSE beta 4 a)
Zitat von Low Post
Aber jetzt der eigentliche Grund für den Post: ScriptViewer (Direktlink)
Ein kleines Tool damit man auch mit den Fehlermeldungen was anfangen kann. Damit wird der "Offset"-Wert am Anfang einer Zeile angezeigt, so dass sich die Quelle der Fehlermeldung leichter lokalisieren lässt.
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Ja, das sieht sehr nützlich aus, Dein Werk? Eine kleine Readme könnte nämlich ruhig beiliegen (Ich weiss, dass das Lesen von Readmes aus der Mode gekommen ist)
Zitat von Low Post
PS:
Ihr dürft ruhig auch was sagen, der Thread ist nicht nur für mich reserviert.