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Thema: OBSE-Neuheiten

Hybrid-Darstellung

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  1. #1
    Na, das paßt doch wunderfein zum Editable/ Controlable Skeleton.

  2. #2

  3. #3
    Schön. Kann man schon sagen, ob bald die Stable rauskommt? Habe mal gelesen, dass dann endlich DR6 rauskommt. Habe nur DR5 mal kurz ausprobiert, hatte aber einen unschönen Bug.

  4. #4
    Wahrscheinlich nicht sooo bald.
    Scruggsy hat was von Urlaub angedeutet und die Beta ist auch erst seit gut 'ner Woche draußen, von daher dürfte das noch etwas dauern. Wenn auch nicht ganz so lang wie bei v18; zumindest hoffe ich das.


    Was DR angeht kann ich leider mit keinen Infos dienen.

  5. #5

  6. #6
    Beta 3 ist drausen.


    Zitat Zitat von Changelog
    -GetClassMenuSelected/HighlightedClass
    -GetEnchMenuBaseItem
    -IsQuestCompleted, UncompleteQuest
    -GetRaceHairs/Eyes, GetRaceDefaultHair
    -GetInvRefsForItem
    -Update plugin API to allow calling user-defined function scripts from plugin code
    -Allow plugins to accept array variables by ID as command arguments
    -Expand plugin array variable interface
    -Fix incorrect number of parameters for SetPCAttributeBonusC
    -Fix potential crash when saving after iterating over inventory references
    -GetFirst/NextRef now ignore partially-loaded references
    -Fix issue with ToggleSpecialAnim
    -Misc. fixes and tweaks

  7. #7
    Beta 4: http://www.obse.silverlock.org/

    Changelog:
    Zitat Zitat
    -GetWeatherOverride
    -GetPackageType
    -RemoveModLocalData
    -ClearActiveQuest
    -GetCurrentEventName
    -Get/SetLightRGB
    -GetTransactionInfo
    -PrintActiveTileInfo
    -MagicEffectCodeFromChars
    -Fix potential vanilla buffer overrun when parsing commands entered at console (so-called '73-byte bug')
    -Add OnActivate event handler support
    -Event handlers can now be used with non-actor references
    -Add PostLoadGame event handler
    -GetActiveMenuSelection correctly recognizes and returns scrolls in magic menu
    -GetInputText takes an optional argument to strip HTML from the returned string
    -Make game preserve ownership data on inventory references
    -Inventory references now correctly handle large quantities of items in a single stack
    -Fix potential CTD in AddToLeveledList if called with an invalid list
    -Updates to serialization of array/string variables
    -Fix potential CTD if GetBarterItem called while a transaction is in progress
    -SetClassSkills2 now works as advertised

  8. #8
    OBSE v0019 ist Stable: http://www.obse.silverlock.org/

    Zitat Zitat
    -GetAllModLocalData
    -Optional flag to RunScriptLine and RunBatchScript allows suppression of console output during script execution
    -Suppress editor warning about unquoted string when using the '->' operator
    -Add 'type' field to array returned by GetPackageData
    -GetBaseAVForActor now works for all actor values defined on base actors
    -Fix GetCellChanged command not reliably reporting cell transitions
    -Fix editor CTD associated with a buffer overrun bug present in the unmodified Construction Set
    -GetFirst/NextRef now support extremely large worldspaces
    -Prevent OnHitWith events from being reported to event handler scripts twice per event
    -Fix issues with GetBarterItem
    -GetPackageData now includes a 'Type' field indicating the package type
    -Various miscellaneous tweaks and bug fixes
    Das fettgeschriebene betrifft den sogenannten 73-Bytes-Bug, der das CS dazu gebracht hat abzustürzen, falls bei einem set/if-Befehl zu viel dahinter stand. War glaub ich was mit kompilierter Größe>73 Bytes (daher der Name).
    Betrifft vor allem die Fälle, bei denen man mit Strings und/oder Eval arbeitet.

  9. #9
    Runtime EditorIDs.

    Damit lassen sich EditorIDs auch in der Konsole eingeben und man muss nicht auf FormIDs zurückgreifen.

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