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Thema: Quintessence - The blighted Venom

  1. #21

    hey

    grüße! aso ich find das spiel auch echt hammar!!! die grafikn sin scho sau gut gemacht!

    mfg

  2. #22
    Zitat Zitat von RPGRuben Beitrag anzeigen
    grüße! aso ich find das spiel auch echt hammar!!! die grafikn sin scho sau gut gemacht!

    mfg
    Für einfach:
    Zitat Zitat
    For the clock puzzle's easy mode, one solution is the following arrow key sequences:
    Here's one solution for the "easy" (in quotations) mode:
    V
    <
    ^
    <
    ^
    ^
    ^

    The key is that in the first four actions. If you spin the upper-left wheel in one way and then spin the bottom wheel in the other, the bottom wheel will cancel out the movement that was done to it by spinning the upper-left wheel; hence the bottom wheel is at the same place yet the left-upper wheel has moved, equaling a free movement method for one wheel. c:
    Einfach die angegebenen Richtungstasten in der Reihenfolge drücken und es müsste klappen (natürlich nur, nachdem die "Räder" wieder in ihren Anfangspositionen sind - also einmal abbrechen und neu ansprechen)

  3. #23

    ...

    vieln dank!!!!! mfg8)

  4. #24
    Hi bin jetzt gerade bei Kapital 8 (White Lie) und gerade mit Lunair im den Dorf. Sind aber alle Türen geschlossen. Was muss ich denn jetzt machen?

    Mir ist vorher noch folgendes passiert:



    mögliche Bugs:



    mfg waterboynation

  5. #25
    gibt es für sowas nicht ein Spielhilfe Forum =) ?

    bis auf das mitem bug.

  6. #26
    Ein wirklich geniales Game, mit starken Charaktere und toller Musik.
    Ich habe noch nicht viel Erfahrung mit RPG-Maker Spielen, denke aber, dass ich mit "The Way" schon ein storymässig sehr gutes ältere kenne.

    Quintessence reicht da von der Story locker ran. Bin gerade in Kapitel 7 und bin gespannt wie es weitergeht... sehr mitreißen, die Story - wollte gestern nur kurz mal anspielen und musste dann direkt am Stück bis Kapitel 7 durchspielen, bis es Nacht war(passiert mir selten, sowas).

    Kann dieses Game nur empfehlen.

  7. #27
    Trotz des Reviews im Kurzviewthread auch nochmal hier. Die Demo hat mir sehr gut gefallen, storytechnisch absolut vorbildhaft, aber selbst für jemanden wie mich, der eher auf die Geschichte als auf das Gameplay schaut, gibt es im Spiel zu wenig zu spielen. Das Aktion-Kampfsystem ist zwar nicht schlecht, nur kommt es viel zu selten zum Einsatz. Aber egal, das Spiel hat mir sehr viel Spaß gemacht.

  8. #28
    Meine Kinnlade befindet sich irgendwo drei Stöcke (Stocks?Stocki?) unter mir...Quintessence mit einem Wort: WOW
    Am Anfang vll etwas verwirrend (storytechnisch), aber man findet doch recht schnell rein und fiebert dann richtig mit - Klasse Story, klasse Umsetzung, knackige Rätsel - kurz: da steckt richtig Arbeit dahinter.

    Ich bin sprachlos...und außerdem muss ich jetzt weiter zocken

    Wir sehen uns in Aeria

  9. #29
    Eine Vorabversion vom neuen Kapitel X(10) steht seit gestern im offiziellen Forum zur Verfügung:
    Siehe hier(Hinweise beachten): http://quintessence-tbv.com/forum/in...p?topic=1041.0
    Habs grad geladen und werds später sofort testen... hoffe mal, dass das kein Aprilscherz von gestern war - den Kommentaren dort nach wohl aber nicht.

  10. #30
    Wunderschönes Kapitel wie immer, die Handlung wird jedes Mal verwirrender, aber das neue Minispiel macht Spaß.


  11. #31
    Fand es auch ein wenig komisch dass man die leute auf einmal durch die gegend kicken kann. Zumal ja die Maps auch um einiges anderes gemappt waren. Mich hat es komischer weise bis zum Ende nicht gestört, voll auf den Aprilscherz reingeflogen. ^-^

    Mein englisch ist leider nicht so gut, wenn kommt den eine neue Version raus?

    mfg waterboynation

  12. #32
    Ganz am Ende wurde gesagt, dass das echte Kapitel 10 Ende April bis Anfang Mai rauskommen sollte.

  13. #33


    Chapter X „Sleeping Angel“ erscheint zusammen mit der neuen Website www.freebirdgames.com am 16. Mai, also nächsten Samstag. Nähere Informationen gibt es hier.

    Die neue Autosave-Funktion, die auf jeder Map automatisch einen Speicherstand erstellt und ebenso vor wichtigen Szenen, und diese in einem Ordner abspeichert, wird auf jeden Fall praktisch sein.

    Geändert von Narcissu (10.05.2009 um 16:59 Uhr)

  14. #34
    Das neue Speichersystem wird doch nicht nicht in Kapitel X enthalten sein, da planungsmäßig noch etwas dazwischengekommen ist. Reives sucht noch nach der Lösung des Problems, dass der Spieler nicht gefragt wird, ob er speichern will.

    Noch 3 Tage.
    Ach ja, hier nochmal die ganze Ankündigung:

    Zitat Zitat
    Heya everyone!

    I am very excited here today to be able to tell you that we are only exactly one week away from a major launch: Chapter X, "Sleeping Angel" of <Quintessence - The Blighted Venom>, as well as our brand new and massively improved website under our official newfound label; "Freebird Games". :reivsmile:



    Date: Saturday, May 16th, 2009



    1. Freebird Games website preview:

    Our new website, www.FreebirdGames.com, will provide a much needed vast improvement from the current site! It will provide a convenient and clean support for all of our titles, as well as a professional layout and display for fanarts and other medias. And to those who have submitted fanarts which have not yet been put up due to the upcoming (this) website upgrade, they will be up with the new launch. :reivsmile:





    2. Chapter X: "Sleeping Angel"; <Quintessence - The Blighted Venom>



    Well, it's been the most ridiculous delay in the project thus far due to numerous unexpected factors (including the production of "Do You Remember My Lullaby"). But I am happy to say that after half a year, Quintessence is now back on track, and Chapter X is finally up and ready!!



    Not only that, the entire game has received several notable mechanical improvements that have been demanded by you! Including:

    • Auto-Save
      We understand that the heavy cut-scene nature of the game creates a frustration of having to watch for long periods of time without the ability to save. And now, there is a solution. Our new auto-save function keeps one designated slot with an up-to-date save, at the beginning of every map - even (and especially) during cut-scenes! This way, you will always have a warm and fresh save file that's mostly just a minute from the point of exit, even if the power goes out.
    • Auto-Save Archives
      Ever had a particular scene somewhere that you wanted to watch again, but didn't have a close save file to go from? From May 16th on, Quintessence will contain an archive folder that collects save files that are automatically generated at the beginning of notable cut-scenes, of upwards of ~5 save files per chapter. These records will be conveniently named after their respective chapter and the scenes' key words, and can be simply copied over to the main game folder to be loaded.
    • In-Battle Transformation Improved
      Lunair's in-battle transformation system will now effectively pause the battle and actions, so you can thoughtfully and carefully select your desired form in peace without being bitten on the tail.
    • Intro Smoothened
      We've realized that we went overboard with the game-play complexity and difficulty in the revamped intro last release, and it is now mended accordingly. The intro is now shortened and much less confusing, which should provide a much smoother entrance to the project's main focus of story. So if you know someone who attempted Quintessence and gave up due to the difficulty of the intro, let them know that we heard their feedback and spearheaded into fixing the problem for them!
    • NPC #26 in Aeria is now wearing a red hat instead of blue.
      Fixed.



    And now, some more info on Chapter X:



    Length: ~1 hour 20 minutes.

    While Chapter IX was somewhat vanilla, Chapter X is more progressive as far as story goes. It, like most of the chapters, is cut-scene heavy with some game-play to the side. However, our new auto-save and save generator functions should accommodate it well.

    The pace of the chapter is mostly mild and mellow. However, as it reaches a climax towards the end, there are a chain of critical heavy action sequences - something that hasn't happened since Chapter 6. I personally feel that they're some of the best scenes in the game thus far, but you be the judge.

    The battle system does make an appearance again in the chapter. However, it doesn't happen for a while. But when it does, remember that the new Bear form is now available to Lunair! While it is quite slow and lacks variety in attacks, it gains a bonus of +500HP - that's more than double the human form's HP, and acts as a great tank.


    And lastly, I'll leave a few more preview screenshots:




    Thank you very much for your time reading! Again, the release/launch date is Saturday, May 16th. Tell someone you know who has played Quintessence about it! Oh, and drop by the Quintessence forum the night before if you could, we might have a pre-launch I-sketch event or something. :P

    Cha!


    -Reives/Kan


    Edit: UPDATE:
    Thanks to Arwym Starlight, we will also have something exciting for the forum in the near future: A coin/gold system where you earn credits through posts, and can buy items like Lunair's hat with the gold in new forum shops! :reivsmile: It'll be fun!

  15. #35
    Gerade rausgekommen.



    Savegame am Ende von Chapter IX: http://freebirdgames.com/Q-Save_C9_End.rar
    Passwort: freebird

    Geändert von Narcissu (16.05.2009 um 21:20 Uhr)

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